Köpa ny båt, eller enbart vill kika runt. Lista med tillverkare! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa ny båt, eller enbart vill kika runt. Lista med tillverkare!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Eino: Jag vet inte vad ditt problem är, mer än att du tycker jag är otydlig. Jag har aldrig menat något illa med vad jag skriver, ej heller skrivit för att vara otrevlig.

För att tala klartext kling missförståndet: Meningen "Listan har jag tagit fram till mig. Ingen måste titta," är alltså inte menad "Jag tar fram en lista till mig själv och lägger ut till mig själv på FS".
    Utan jag tror att endel* uppskattar en lista med båttillverkare, det är anledningen till att jag la upp det på FS.
    Sen trodde jag helt ärligt du förstod att det var mitt budskap. Men icke!
    Därav Eino, jag ber om ursäkt om jag var otydlig.

Därför enbart till dig Eino kommer samma meningar på nytt, aningens förtydligade.
    Eino:
    Listan har jag tagit fram till mig. När jag hade listan tänkte jag, den har gjort mig glad, kanske kan någon annan ha nytta av den också. Jag skapar ett inlägg på Fiskesnack så kan de som vill titta och läsa på den.
    Ingen måste titta, här vill jag förtydliga återigen att du Eino väljer om du vill läsa eller inte.
    Jag personligen gillar att kolla båtar rent allmänt, sen kan du kan säkert också hitta massa tillverkares namn som lagt ner sin verksamhet, kostar för mycket pengar, inte är lämpliga till fiske osv.
    Så min lista är inget facit över verksamma fiskebåtstillverkare.
    Min tanke var mer rent allmänt kring båtar, och den ligger enbart upplagd om man tycker det är intressant.
    Jag hoppades den kunde glädja endel*.
    Trevlig helg!

Jag skrev inte vän i bemärkelsen att du och jag känner varann, utan mer slarvigt uttryck för att få fram att mitt budskap hade en vänlig ton. Precis av samma anledning att jag skrev "fortsatt trevlig dag, och trevlig helg".
    I avsak av någon tillstymmelse till det från dig så utgick jag ifrån att du vaknat på fel sida, eller vaknat irriterad?
    Fel av mig.

Hoppas återigen att du får en trevlig helg Eino. För kommande bruk om du tycker att jag är otydlig så är det bara att PM:a. Onödigt att vi blir gramse kring en så världslig sak som en båtlista eller hur!?

Allt gott!

//Klas

*=Inte alla!

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
    Men satan jag har aldrig varit på bättre humör ,nä de vet jag inte
    Jag tror nog att du vet vad jag menar...
    Om inte så menar jag :
    Att om listhelvetet är framtagen till dig och ingen annan ,vad gör den här då ?
    Skriv listsatan på ett papper å lägg på vardagsrumsbordet eller brevid sängen då
    maila den till dig själv eller nått....

Å du ! Jag är inte din vän
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Tror inte du har med http://www.customweld.com/ Kolla in XCALIBER! Ska man ha fiskebåt så blir det inte mycket mer hårdrock än så
      "Trying is the first step towards failure"
      -Homer Simpson-

Kommentera

Jäklar vilken glad båt! La till den till listan. Jetbåtar, det har jag inte sett mkt av mer än i lumpen och någon enstaka.
        Riktigt cool! Tack!

Ursprungligen postat av ATR72 Visa inlägg
        Tror inte du har med http://www.customweld.com/ Kolla in XCALIBER! Ska man ha fiskebåt så blir det inte mycket mer hårdrock än så

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
          Nähä

Sandpiper Motor Yachts (1)

Sanger Boats (29)

Sanpan Boats (37)

Santa Cruz Yachts (1)

Scorpion Boats (1)

ScottBoat Boats (4)

Scout Boats (79)

Sea Boss Boats (9)

Sea Cat Boats (2)

Sea Chaser Boats (33)

Sea Eagle Boats (1)

Sea Fox Boats (225)

Sea Hawk Boats (2)

Sea Hunt Boats (211)

Sea Hunter Boats (1)

De blir välldigt många korta eller långa båtar om man räknar i M eller fot.
          Såg nu att han skrev efter båtMÄRKEN och inte båtMODELLER. My bad! Är det dock efter modellen så är det OFTA så att det är hur lång den är.

Kommentera

Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Eino är nu bannad, gränsen är nådd.

Glöm inte att rapportera in ALLA inlägg/bilder som är provocerande, stötande eller bryter mot reglerna o.s.v. Det underlättar enormt för oss moderatorer som försöker hålla koll på vad som skrivs här i forumet och fotoalbumet. Vi går igenom varenda rapportering och ser även om det kommer mycket rapporteringar om samma sak.
              Senast ändrad av Bergman; 2012-12-07, 15:41.
              C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
              Svar på vanliga frågor hittar ni Här
              Fiskesnacks regler hittar ni Här
              Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av ThePikeFather Visa inlägg
                Jag har satt ihop ett litet gäng båttillverkare.
                Planen är kommande att länka till alla tillverkares hemsidor också. Men det får bli ett senare projekt.

Men iaf, om du som jag gillar att fördriva tid genom att spana båtar så har du här några bra namn här att googla på.

http://thepikefather.wordpress.com/2...marken-512-12/

Mycket nöje!

//TPF.
                Hej Klas "Gäddfarsan" Skoglund;

Både på 1970- och 1980-talet sålde Bobby Hazelius (in memoriam) via sitt företag här i Bålsta Tracker aluminiumbåtar till sportfiskare över hela Sverige. Han sålde många Tracker-båtar komplett utrustade med båttrailer, utombordsmotorer, ekolod, frontmonterade elmotorer, länspumpar och diverse elutrustning. Om jag inte minns fel sålde han fler än 3.000 kompletta "fiskemaskiner" de allra bästa försäljningsåren innan dollarkursen år 1982 rusade upp över SEK 10/USD....

Bobby var också inne på att släppa Tracker och börja sälja de i norra USA och Canada välkända och bland fiskeguider, tävlingsfiskare och vanliga sportfiskare mycket omtyckta Lundbåtarna som du ser här http://www.lundboats.com.

Bland Lundbåtarna finns det både mindre, normalstora och riktigt stora sportfiskebåtar....

Lund 2150 Baron är min egen drömbåt sedan massor av år tillbaka...

Old Firehand

Ps. Har du köpt hem några av dina, önskade Bomber B17J-XSIO "Fegis-wobbler" än? Ds.
                Senast ändrad av Old Firehand; 2012-12-07, 17:56.

Kommentera

Hallå Old Firehand,

Tracker och Lundbåtarna är riktiga godbitar.
                  Jag hoppas när allt i mitt liv med husförsäljning och annat "skoj" är klart så kan jag unna mig en sån fin fiskeskuta.

Har inte köpt några 17j på ett tag. Har ju ett gäng även om endel försvinner i djupet ibland. Men jag köper de jag springer på till bra priser.

Att du ens kommer ihåg att vi pratade 17j är imponerande!
                  Allt gott!
                  //Klas

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej Klas "Gäddfarsan" Skoglund;

Både på 1970- och 1980-talet sålde Bobby Hazelius (in memoriam) via sitt företag här i Bålsta Tracker aluminiumbåtar till sportfiskare över hela Sverige. Han sålde många Tracker-båtar komplett utrustade med båttrailer, utombordsmotorer, ekolod, frontmonterade elmotorer, länspumpar och diverse elutrustning. Om jag inte minns fel sålde han fler än 3.000 kompletta "fiskemaskiner" de allra bästa försäljningsåren innan dollarkursen år 1982 rusade upp över SEK 10/USD....

Bobby var också inne på att släppa Tracker och börja sälja de i norra USA och Canada välkända och bland fiskeguider, tävlingsfiskare och vanliga sportfiskare mycket omtyckta Lundbåtarna som du ser här http://www.lundboats.com. Bland Lundbåtarna finns det både mindre, normalstora och riktigt stora sportfiskebåtar....

Old Firehand

Ps. Har du köpt hem några av dina, önskade Bomber B17J-XSIO "Fegis-wobbler" än? Ds.

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
                    Eino är nu bannad, gränsen är nådd.

Glöm inte att rapportera in ALLA inlägg/bilder som är provocerande, stötande eller bryter mot reglerna o.s.v. Det underlättar enormt för oss moderatorer som försöker hålla koll på vad som skrivs här i forumet och fotoalbumet. Vi går igenom varenda rapportering och ser även om det kommer mycket rapporteringar om samma sak.
                    Hur länge blir man bannad om man blir det då?
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      Hur länge blir man bannad om man blir det då?
                      det beror på vad som hänt innan. Ibland delar vi ut varningar utan att banna, och om samma person bryter mot reglerna senare bannas personen. Men långt ifrån alla rapporteringar leder till varning och/eller banning.

Bannad är man så länge som vi tycker är lämpligt. Ber man om ursäkt på ett bra sätt
                      samt sköter sig så är man förmodligen välkommen tillbaka senare. Banningarna är alltså tillsvidare.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 813 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka