vilken Nischad båt/fabrikat tycker du har lyckats bäst. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vilken Nischad båt/fabrikat tycker du har lyckats bäst.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vilken Nischad båt/fabrikat tycker du har lyckats bäst.

liten spinoff på en annan tråd där vi nog enades om att EN bästa båt inte finns.
    -mina val:

Anytec, den enda återvunna Ölbruken jag någonsin skulle köpa igen, för mig är en aluminiumbåt ett verktyg, ett bruksredskap och den har finish och Robusthet som om Försvaret designat den och är som klippt och skuren för att brukas hårt och oömt, alla andra aluminiumbåtar ser ut som skit och är byggda ungefär som skit, dom har börjat fjanta med Glasfiberinredningar och bottenmålning och gud vet vad.
    Snart är dom väl gjorda i Glasfiber dom också....

Rocad, 606, 706, hade jag haft råd köpte jag en DIREKT som min stora trollingbåt, nuff said.

Örnvik 460 DC: -den lilla fattigmans Rocad:en, en ren durk som delvis går ut till relingen, och den går hyfsat lätt att traila, och det går att göra strandhugg och krypa in i fågelholken och övernatta, praktiskt delat kapell samt att den är skitful och ser ut som en leksaksbåt som sonen gillar

Sandström 460 basic: stor ren platt durk, ingen innerlining som tar plats och ger en massa onödig vikt, mittentoften går att ta bort, bra pris och kräver inte mer än 20hk. vilket är bra på en båt som ändå är 4,6m. lång.

dessa avser båtar dom tillverkas idag, vi lämnar dom andra till andra trådar tänkte jag.
    Senast ändrad av Nito; 2012-11-29, 18:29.

Är sandström nya på marknaden, finns ju inga begagnade på nätet? Hade varit kul att provköra en sådan. Finns ju goda möjligheter att bygga om den som man vill ha den, när man kan ta bort mittoften, och göra ett däck framme. Ser potential till att göra den till en fin vertikal, trolling och spinn/jerk-båt.
    Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
    http://www.ichtys.se

Kommentera

-precis min tanke om jag inte byter motor, då blir det en Sandström 460 Basic för min 20-hästare, time will tell.......

Kommentera

hmmm,stort utrymme är dock inte allt, sandström 460 är för flatbottnad för mitt sätt att se på en fiskebåt i alla fall....går bort direkt...speciellt med en 20 hästare då dessa flatbottnade båtar har en tendens att för det mesta studs/gallopera fram då man
        tar ut max av motorn inkl. trimning av vinkeln...den båten torde behöva upp mot 30 hästar för att kunna trimmas så
        nosen trycks ned och den kan köras "genom" vågorna i stället för att studsa uppepå dom och fortfarande ha en acceptabel hastighet kvar...
        Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Anytec, den enda återvunna Ölbruken jag någonsin skulle köpa igen, för mig är en aluminiumbåt ett verktyg, ett bruksredskap och den har finish och Robusthet som om Försvaret designat den och är som klippt och skuren för att brukas hårt och oömt, alla andra aluminiumbåtar ser ut som skit och är byggda ungefär som skit, dom har börjat fjanta med Glasfiberinredningar och bottenmålning och gud vet vad.
          Har du inte kollat mina? inte ens Anytec har en sån finish.

Click image for larger version

Name:	CIMG1872.JPG
Views:	1
Size:	237,6 KB
ID:	1765251

Kommentera

Herman, kolla sidan 3 inlägg 5 uppifrån i denna tråd... http://www.fiskesnack.com/forum/show...C3%A4mma/page3
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Oh fan den hade jag missat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
                -precis min tanke om jag inte byter motor, då blir det en Sandström 460 Basic för min 20-hästare, time will tell.......
                Dock så ser ju inte 460 vara så bra för att sätta elmotor där bak på. Då ser det ju bättre ut på 425an.
                Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
                http://www.ichtys.se

Kommentera

exante, jag har följt din tråd minutiöst på det andra forumet, och dina båtar anser jag vara otroligt fina och genomtänkta.
                  min tanke med tråden var av dom stora fabrikaten, men jag kanske har missat att du inte bara bygger på beställning?
                  -stort fel av mig isånnafall.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alubåt Visa inlägg
                    Har du inte kollat mina? inte ens Anytec har en sån finish.

[ATTACH=CONFIG]48255[/ATTACH]
                    Precis så som en båtbyggare ska va med sjödugliga båtar och valmöjligheter utan onödig luxus. Kommer att beställa en 8metare så fort jag fått sparat ihop en slant

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 856 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka