Torka båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Torka båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Torka båt?

Jag har en äldre båt som känns lite trög i vattnet, jag misstänket att den kan dragit åt sig lite fukt då den är från -77. Min fundering är om man placerar en luftavfuktare i båten och täckte över den med plast skulle man tro att en del av fukten skulle kunna torkas ur?

Vad är det för typ av båt?

Är det en båt med sandwichkonstruktion, dvs. Plast - Trä(eller annat material) - plast och det kommit in fukt in i trät så kommer det inte att funka. Men i annat fall skulle det kunna funka, beror på hur varmt/länge/torrt den får stå.

Kommentera

Mi tanke är att kanske kunna få båten lite lättare, så att man kan slipa och epoxy lacka botten för att kunna använda den ett par år till ;-)

Kommentera

Ursprungligen postat av todde72 Visa inlägg
        Jag har en äldre båt som känns lite trög i vattnet, jag misstänket att den kan dragit åt sig lite fukt då den är från -77. Min fundering är om man placerar en luftavfuktare i båten och täckte över den med plast skulle man tro att en del av fukten skulle kunna torkas ur?
        Nej skulle inte tro det fungerar alls, vad du bör göra är att lägga bilder här samt vad fabrikat och modell säger, problem om det är detta kan inte lösas på annat sätt än att du tar till åtgärder mot evt instängt vatten, dock måste ytor då vara tillstängda där vatten kan samlas under däck exv.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
        18 svar
        5 813 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Lärka
        av Lärka