Tjena!
Är en ny användare här på sidan och undrar om det finns några kunniga eller som har bra ideer om att plasta klart den båten jag har.
det är så att det är en "ryds 405" som inte är klar, sätet i fören är färdigplastat och sitter på plats men sedan är den tom.
jag har mittensäte och akterdelen plastade men inte i plastade i båten.
skrovet är klart men inte målat innuti.
denna båten är meningen att jag och en kompis ska använda till fiske för det mesta.
nu mina frågor.
när jag ska plasta dit resten i båten undrar jag om det spelar ngn roll om jag använder polyester eller epoxy?
var köper man det bäst och billigast?
tips på bra färg till att måla inuti båten när den är klar?
ska jag plasta något extra nu när jag har ett tomt skrov?
Jag är helt ny i båtvärlden så förstår ni inte vad ja menar så ska jag försöka omformulera mig=)
tack på förhand=)
Linus
Är en ny användare här på sidan och undrar om det finns några kunniga eller som har bra ideer om att plasta klart den båten jag har.
det är så att det är en "ryds 405" som inte är klar, sätet i fören är färdigplastat och sitter på plats men sedan är den tom.
jag har mittensäte och akterdelen plastade men inte i plastade i båten.
skrovet är klart men inte målat innuti.
denna båten är meningen att jag och en kompis ska använda till fiske för det mesta.
nu mina frågor.
när jag ska plasta dit resten i båten undrar jag om det spelar ngn roll om jag använder polyester eller epoxy?
var köper man det bäst och billigast?
tips på bra färg till att måla inuti båten när den är klar?
ska jag plasta något extra nu när jag har ett tomt skrov?
Jag är helt ny i båtvärlden så förstår ni inte vad ja menar så ska jag försöka omformulera mig=)
tack på förhand=)
Linus