Visa era modifierade fiskebåtar. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa era modifierade fiskebåtar.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Visa era modifierade fiskebåtar.

Hallå.

Håller precis på att påbörja modifiering av en buster r till det perfekta fiskeverktyget. Tidigare har man bara byggt ett enkelt kastdäck som man kan plocka av och i som man vill.

Denna gång lär det bli en mer seriös och fast ombyggnad. Tänkte därför att folk som vill visa sina hemmabyggda lösningar, allt från mugghållare till helt egna båtar kan visa dessa i denna tråd så jag, och säkert många med mig, kan få inspiration och förhoppningsvis inte missa nåt behövligt på vägen.

Har sökt runt och bara hittat en tråd där man säger vad man kör. Denna kan mer vara för att visa vad man byggt.

Hoppas det blir en uppskattad tråd som är full av tips och trix.

Edit: man kan ju även kasta in bilder på hittade smarta lösningar om man vill.

Mvh Matte
    Senast ändrad av Kocken1; 2012-09-06, 15:45.

Ska snart också påbörja bygget på min båt. Så..... väntar på bilder.

Kommentera

egentligen inte så modifierad mer än att aktern är höjd för långrigg, snurrfotölj monterad och mittentoften är uppkapad och innehåller batteriet samt att det är en styrpulpet monterad på ett öppningsbart lock som täcker mittentoften

Click image for larger version

Name:	midsommar.jpg
Views:	2
Size:	136,3 KB
ID:	1764560

Kommentera

Name:	Båtgolv.jpg
Views:	1
Size:	267,9 KB
ID:	1764568
        Det är början på "bygget" av min Quintrex 390.. golvet menar jag då..
        I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Name:	Främre kastdäck.jpg
Views:	1
Size:	326,6 KB
ID:	1764569
          Halvfärdigt i fram me..
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

kastdäck kommer finnas på min nya båt nästa sommar, lätt demonterbart ska det vara, bara att lyfta in när kastfiske står på menyn.
            fäste för förmonterad elsnurra är en annan sak jag klurar på som ska följa med det demonterbara kastdäcket och snurrfotölj i ståhöjd.
            om det är någon som har det ser jag gärna bilder för brainstorming.
            jag älskar hemmasnickrade lösningar så fortsätt lägga upp era alster!
            Senast ändrad av Nito; 2012-09-06, 21:16.

Kommentera

Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
              kastdäck kommer finnas på min nya båt nästa sommar, lätt demonterbart ska det vara, bara att lyfta in när kastfiske står på menyn.
              om det är någon som har det ser jag gärna bilder för brainstorming.
              jag älskar hemmasnickrade lösningar så fortsätt lägga upp era alster!
              så blir det nog på min med i vinter.....kanske...om jag inte kommer på andra tankar då....

så här ser den ut efter förra vintern som bekant...

Name:	båtbilder 006.JPG
Views:	2
Size:	763,5 KB
ID:	1764570
              Senast ändrad av byggarn; 2012-09-06, 21:22.
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                så blir det nog på min med i vinter.....kanske...om jag inte kommer på andra tankar då....

så här ser den ut efter förra vintern som bekant...
                [ATTACH=CONFIG]45256[/ATTACH]
                Grymt fin båt!!
                Go Fish!

Kommentera

Ursprungligen postat av Kocken1 Visa inlägg
                  Hallå.

Håller precis på att påbörja modifiering av en buster r till det perfekta fiskeverktyget. Tidigare har man bara byggt ett enkelt kastdäck som man kan plocka av och i som man vill.

Denna gång lär det bli en mer seriös och fast ombyggnad. Tänkte därför att folk som vill visa sina hemmabyggda lösningar, allt från mugghållare till helt egna båtar kan visa dessa i denna tråd så jag, och säkert många med mig, kan få inspiration och förhoppningsvis inte missa nåt behövligt på vägen.

Har sökt runt och bara hittat en tråd där man säger vad man kör. Denna kan mer vara för att visa vad man byggt.

Hoppas det blir en uppskattad tråd som är full av tips och trix.

Edit: man kan ju även kasta in bilder på hittade smarta lösningar om man vill.

Mvh Matte
                  Hej Mathias Hellström;

Här har du mitt allra första hemmabygge en Askevikingen från 1965 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_36.htm. Askevikingen uppe i Latonjaure sommaren 1982 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_38.htm.

Här har du bild på min lilla Kobben byggd våren 1971 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_34.htm. Här en sidbild på samma Kobben http://www.trumman.com/fisketips/galleri_35.htm.

Här ser du en av de bättre hemmabyggena en Maritime 440 från 1975 http://www.trumman.com/fisketips/galleri_37.htm. Så här kunde Maritimen se ut efter en bra Gäddfiskedag förr http://www.trumman.com/fisketips/galleri_33.htm.

Här är den vackraste av båtar en Flipper 510 invändigt byggd av Kjell Lagergren, Team Saida http://www.trumman.com/fisketips/galleri_39.htm.

Låt fantasin flöda....

Old Firehand

Kommentera

underbara bilder, ger mig många ideer!
                    -först tänkte jag klä båten med lite gladpack (ne, byggplast eller nåt) och sedan gjuta ett kastdäck med motorfäste över fören, men svetsare som jag är blir det nog i aluminium och Marinplyfa med någon form av skonande anliggningsytor mot skrovet?
                    -vad skulle kunna vara skonande mot topcoaten?
                    ALL dynamisk friktion ger ju nötningsskador och jag ser hellre att det urlyftningsbara kastdäcket slits än skrovet?
                    -där har vi nästa fråga att fundera på över vintern....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka