5-5,5 m till fiske OCH familj ? 100,000.- - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

5-5,5 m till fiske OCH familj ? 100,000.-

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 5-5,5 m till fiske OCH familj ? 100,000.-

Till nästa sommar får d nog bli en ny båt, då är dottern 1 år, vad finns det? runt 5 meter, styrpulpet (gärna med nån ruffgrej som dottern kan va i om det blir skitväder. Alternativt nån båt med ett bra rejält kapell som går o ha när man brukar båten, ska funka som transport/badbåt /fiskebåt. 4takt är krav max 100k o inget gammalt 90 talstjaffs.

jag vet att dom här frågorna flyger upp titt som tätt få forat, men det är ju lite unikt för varje trådskapare med ekonomi krav etc. så finns det nått förslag? kanske Uttern exclusive? (eller heter dom så?) eller liknande.

/Adam

Jag skulle slå ett öga på ryds fc. Kollar på dom själv för barnen skull. Båten är ingen super snygg skapelse direkt. Men har en liten front kabin med bra dörr där barn kan vila eller va vid sämre väder. Har helt ok akterdäck för fiske för den båtstorleken. Sen är det skönt att kunna lämna lite flytvästar, håvar och vågar i båten , tillskillnad mot en öppen styrpulpet.

Kommentera

Lånar tråden då jag är i exakt samma situation, letar efter bästa möjliga båt för ca: 100k +/- 20%
      Båten kommer användas till 70% fiske och 30% familj, men som ni alla vet så vill gärna familjen att båtens utformning ska vara precis rakt emot, dvs 70% bra att ut och bada med och kanske 30% fiskevänlig..
      Tanken är att ha båten mestadels på trailer, så ingående 80 trailer är ett måste.

Jag har tittat på Silver hawk, Buster L, Ryds 510 GTx, Örnvik 505,555 och HR 510.
      Hjälp mig att välja så mycket båt som möjligt för pengarna!
      En sportfiskares tankar om livet i allmänhet och fiske i synnerhet!
      http://mothugget.blogspot.com/

Kommentera

Var i exakt samma sits som ni.
        Blev en kompromiss, Sambon o dottern ville kunna krypa in i ruff om det blev dåligt väder m,m
        Jag ville ha en båt som jag kunde förflytta mig fort mellan fiskeplatserna, samt kunna fiska någorlunda bra ifrån.

Jag köpte en Silver Shark 605 WA med en 135hp. Den har passat vårat behov perfekt. Men att övernatta som sambon har pratat om så mycket har inte blivit av under denna sommar, tvivlar på att det blir något nästa sommar också

Kommentera

Riktigt skönt båtval grilja! Dock rätt mycket över min budget.
          Har kollat främst på följande:
          Örnvik 500 och 505 commander
          Ryds 510 GT och GTI
          HR 510
          Crecsent Exray

Jag lutar mot HR eller Crescent då det är mittpulpet på dessa, men har inte haft nöjet att bekanta mig med någon av dessa två.
          Tankar / ideer / rekommendationer kring ovan båtar?

Kommentera

Jag har en HR 510 med en 90hk suzuki fyrtakt. Riktigt grym båt! Använder den till ca 70% fiske och 30% familj. Funkar perfekt. Är jäkligt nöjd att jag valde 90hk. Skulle inte rekommendera mindre om man är ett gäng som ska ut med den. Vi har den i havet västkusten och har varit ute vid relativt hård sjö. Inga problem! Bara att köpa.

Kommentera

Bella 512 Excel är en bra familjebåt med lite bowrider-stuk.
              Funkar även att fiska från.
              Gösfiskare

Kommentera

HR:en verkar riktigt trevlig, jag har faktiskt snöat in lite på den. Tyvärr är det ingen till salu till rätt pris med rätt motor och dessutom med 80 trailer. Den väger väl så pass mycket att man måste ha en riktig trailer dvs inte EU.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                18 svar
                5 804 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Lärka