Jag ska få farfars gamla plastbåt den har aldrig varit vattnet o färgen har börjat lossna hur gör jag för o fixa upp båten? Antar att det inte är så bra att skrapa en plastbåt? är det bara att köra med vattenslangen / högtryckstvätten så färgen åker bort o måla på med nya färger? Vad ska man då ha för färger?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Plastbåt vårdnad hjälp!
Collapse
X
-
-
DU kan alltid slipa ner gamla färgen, så det blir plastrent.. Om den har skador så är det "bara" lägga ny plast där, och då MÅSTE det vara plastrent för att den nya plasten ska fästa.
Som tidigare säger, 2komponentsfärg topcoat!
Kör hårt =)
Och använd mask + skyddkläder om du ska slipa på plasten. Stå helst utomhus också
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ante912 Visa inläggKan du slipa min när du ändå håller på?
Fysatan vad långtråkigt det är!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av PGCBAmse Visa inläggJag ska få farfars gamla plastbåt den har aldrig varit vattnet o färgen har börjat lossna hur gör jag för o fixa upp båten? Antar att det inte är så bra att skrapa en plastbåt? är det bara att köra med vattenslangen / högtryckstvätten så färgen åker bort o måla på med nya färger? Vad ska man då ha för färger?
Är det måla du ska göra (fixa en vackrare yta) så behöver eller ska du absolut inte slipa plastrent. däremot gäller det om du ska plastlaga med polyester och glas. Innan man överhuvudtaget kan säga något om vad du ska göra så måste man veta vart du ska måla, vad det är där idag, skicket på det du ska måla på, samt lite andra saker som krav och önskemål. Med det sista menar jag att ingen normalt funtad person slipar en gammal båt värd max 500:- helt plastren för att sedan lägga på topcoat som någon nämnde.
Jag tycker du ska låta båten vara som den är och använd den efter bästa förmåga Vackra skinande båtar gör ingen fiskare glad. Lägg gärna upp en bild så vi får se skapelsenSenast ändrad av Exxet; 2012-08-19, 15:49.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Exxet, varför ska man inte lägga kärlek på en "gammal" plastbåt..?
En ful gammal plastbåt kan få en helt ny look, om du inte har tummen precis mitt i handen .
Och eftersom han inte nämnde att "bottenfärgen" lossnat, utan det var mer färgen på båten som lossnat. Så antog jag bara att det handlade om båten i helhet.
Men det kanske var förhastat, som sagt släng upp en bild på den
Kommentera
-
Ska slänga upp bild på den så fort mobilen laddat! Men det är en röd alt. svart färg under den som inte är borta som den gula färgen är fäst på som har börjat åka bort.
Båten har legat utomhus ändas skydd av trädkronor och en pressenig på vintern. Så antar att den inte är i de bästa skicket men som sagt kommer bild inom 20minGädda 2kg, Abborre 0.7kg
Kommentera
-
Foton
Collapse
-
av Berget999Jag fick nyligen en vad jag skulle gissa på är en ryds eka. Den har tyvärr en skada i skrovet vilket...4 Foton2024-10-30, 00:03
-
av kaptenenHej har en grön båt som jag behöver hjälp att identifiera, hittar ingen märkning eller så på den. Den...2 Foton2024-07-24, 11:25
-
Svar till Visa upp era träskbåtarav MagUnderbara båtar!
Länge sedan jag var aktiv på FS men har precis smällt ihop en unik (egenritad)...3 Foton2024-07-15, 20:32
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
|
18 svar
5 804 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Lärka