Idag hände en konstig sak när jag var ute och fiskade. Hade varit och testat några ställen utan utdelning och skulle förflytta mig till ett "hett"ställe. Vrider på nyckeln och det låter inte bra ifrån startmotorn, den vill liksom inte greppa tag i kransen. Jag öppnar på kåpan och ut faller en fjäder "tursamt in i båten".
Jaha tänkte jag, inte bra. efter en stunds letande hittade i motorn en bult och en vanlig bricka. Jag hittade också en bricka som såg lite annurlunda ut, en försänkning i den. självklart visste jag inte hur delarna skulle sitta, men när man sitter där på vattnet var det bara att tänka så logiskt som möjligt och testa.
Startmotorn funkade, Puh. Upp med ankaret och full fart till en båtmek som ligger vid vattnet för att kolla att jag monterat allt rätt.
Säg den lycka som varar. Vi kollade sprängskissen och självklart saknades det en bricka.
-Ok! Vad kostar den då?
- Går inte att bara köpa brickan, fick jag till svar.
-Du måste köpa ett "pinion stopper set" Och det kostar.................... HÅLL I ER 1200kr
Hur i hela friden kan några brickor en bult och en fjäder kosta 1200kr.
Det är sakerna som är inringade jag menar. motorn är en Yamaha 40hp
Jaha tänkte jag, inte bra. efter en stunds letande hittade i motorn en bult och en vanlig bricka. Jag hittade också en bricka som såg lite annurlunda ut, en försänkning i den. självklart visste jag inte hur delarna skulle sitta, men när man sitter där på vattnet var det bara att tänka så logiskt som möjligt och testa.
Startmotorn funkade, Puh. Upp med ankaret och full fart till en båtmek som ligger vid vattnet för att kolla att jag monterat allt rätt.
Säg den lycka som varar. Vi kollade sprängskissen och självklart saknades det en bricka.
-Ok! Vad kostar den då?
- Går inte att bara köpa brickan, fick jag till svar.
-Du måste köpa ett "pinion stopper set" Och det kostar.................... HÅLL I ER 1200kr
Hur i hela friden kan några brickor en bult och en fjäder kosta 1200kr.
Det är sakerna som är inringade jag menar. motorn är en Yamaha 40hp
Kommentera