Har tänkt bygga ett fiskedäck till min Alu-båt. Tanken är att det ska vara ett löst "golv" som jag kan lägga över mittoften och framåt, och sedan enkelt kunna ta bort det vid behov. Bränsletanken sitter ju i mittoften, så en lucka där är ett måste.
Mina frågor är:
- Vilket material ska jag använda till hela platån? Har tänkt på aluminiumgolv, men vill helst klä in hela platån med en matta av enda anledningen att det ska funka som soldäck om man nu har lust att slappa. Formplyfa?
- Om jag använder formplyfa, hur ska jag impregnera den?
- Behöver jag sätta nåt stöd underifrån så det inte sjunker ner när man står på det, samt någon slags ram undertill så att det inte glider?
Har gjort ett mycket enkelt konstverk i paint över hur jag vill att det ska se ut.
Är tacksam för alla tips och tankar ni har över hur jag ska gå tillväga!
Mina frågor är:
- Vilket material ska jag använda till hela platån? Har tänkt på aluminiumgolv, men vill helst klä in hela platån med en matta av enda anledningen att det ska funka som soldäck om man nu har lust att slappa. Formplyfa?
- Om jag använder formplyfa, hur ska jag impregnera den?
- Behöver jag sätta nåt stöd underifrån så det inte sjunker ner när man står på det, samt någon slags ram undertill så att det inte glider?
Har gjort ett mycket enkelt konstverk i paint över hur jag vill att det ska se ut.
Är tacksam för alla tips och tankar ni har över hur jag ska gå tillväga!
Kommentera