Linder 400 eller Quintrex 390? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 400 eller Quintrex 390?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

De nya Quintrex 390 Explorer är CE-märkta och typgodkända för 30hk (22KW), Max 4pers Total last 480kg inkl motor.
    Iallafall står det så på min "Builder's Plate".
    Jag har beställt en 30hk som väger 83kg (skulle funka kanon enligt både quintrex ÅF och Graeme McKenzie själv) hoppas nu att de har rätt...
    "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Kommentera

Väntar på min 390 med E-tec 30 kommande vecka förhoppningsvis. Den motorn me väger strax över 80kg. Har heller inget annat hört än att det ska fungera bra.

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
      De nya Quintrex 390 Explorer är CE-märkta och typgodkända för 30hk (22KW), Max 4pers Total last 480kg inkl motor.
      Iallafall står det så på min "Builder's Plate".
      Jag har beställt en 30hk som väger 83kg (skulle funka kanon enligt både quintrex ÅF och Graeme McKenzie själv) hoppas nu att de har rätt...
      I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Har med en e-tec 30 med trim&tilt på min den är fullsmetad med den mesta utr som går att få på den har även elmotor fram med ett 100ah batteri i fören och ett i aktern samt tanken bak!
        Hade en nästan likadan båt förra året då med en 25 hk e tec den köpte jag till watski fenor och satte på motorn så orkade den hålla upp fören på båten samt planade ut väldigt fort all gräv funktion försvann nästan!

min nuvarande 390 kommer upp i ca 23kn med 2 personer och packning marchfart runt 20kn

Kommentera

Quintrex ägare!är ni nöjda med svetsfogar som ser ut som råttskitar!!kräv mer,för era pengar!
          Dessa fogar jag sett kan/är, ej utförda av utbildade Alu-svetsare.Har jag fel så vänligen rätta
          mig. Skitfiske.

Kommentera

Dom kanske inte är snyggast i världen men vad jag märkt så håller dom och det är viktigare för mig i min båt än att dom är snygga! Använder ju båten till att fiska med!

Fast det är klart skulle jag mot förmodan få med lite fina fotomodeller som vill bli plåtade i skärgårdsmiljö så ska jag fixa till dom

Kommentera

Ursprungligen postat av stefanm Visa inlägg
              Vid nyköp skulle jag absolut välja Quintrexen, anser att 15hk på lindern är för litet och misstänker även att Quintrexen går som bäst med en 25-30hk.

Åker själv Linder 400, men köpte min beggad och till ett bra pris.
              Är verkligen 15 hk för lite på en Linder 400? Alltså en nyare 4t på runt 360cm3.

Funderar på motor till min Lindern och båten måste plana med två pers, elmotor och mycket utrustning.
              Senast ändrad av TailRunner; 2012-03-30, 17:52.

Kommentera

Det är ju bra om 30hk 4t funkar i Explorern, men på typskylten i min båt står det max motorvikt 73kg.

Lindern som är en smalare båt går nog bra med en 15hk motor, fast det är nog inte helt fel med en 20:a för säkerhets skull.

Kommentera

Det där med att fenor på motorn hjälper låter lite som att motor och båt inte passar optimalt, en välbalanserad kombination behöver inte några fenor för att plana.

Kommentera

Den planar utan problem utan fenor med men man kan köra saktare med båten "planande" samt tilta motorn mer under fart utan att den börjar hoppa!

Kommentera

15 hk 4-takt funkar utmärkt med 2 pers i en Linder 400. Inget att orda om. Jag var sugen på en 390 men den föll pga av priset. Inte värt, då köper jag hellre en större båt av annat fabrikat.

Ursprungligen postat av TailRunner Visa inlägg
                      Är verkligen 15 hk för lite på en Linder 400? Alltså en nyare 4t på runt 360cm3.

Funderar på motor till min Lindern och båten måste plana med två pers, elmotor och mycket utrustning.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 797 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka