Linder 400 eller Quintrex 390? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Linder 400 eller Quintrex 390?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Linder 400 eller Quintrex 390?

Ni som har erfarenhet av båda modellerna, vilken ska jag köpa;
    Linder 400 Sportsman med 15 hk Yamaha eller Quintrex 390 med Tohatsu 20 hk?
    Båda paketen är nya, motorerna är med rorkult och manuell start. Båda båtarna är i "basic" utförande. Prisskillnad ca 3000:- till Linderalternativets fördel.
    Båten ska främst användas till fiske i en mindre insjö, trolling och spinnfiske.
    Tacksam för synpunkter från er med erfarenhet av dessa båtar!

Svårt och jämföra, Quintrex 390 motsvarar Linder 445 Max/Catch bättre om man tänker på storlek och arbetsyta.

Jag är väl lite färgad i frågan men för mig hade det inte funnits nån tvekan. Quintrex i denna frågan alla dagar om året.

MVH/Gimmy
    [FONT="Verdana"]www.facebook.com/atvcenterfishingteam[/FONT]

Kommentera

Har aldrig fiskat från en Quintrex men en del från 400 Sportsman. Lindern är en ganska lagom båt med hyfsade ytor och bra att fiska ifrån.
      Men skulle jag välja hade jag utan minsta tvekan tagit en Quintrex efter det jag sett både live och på filmer på nätet. Ser otroligt mkt stabilare ut och möjlighet till utbyggnad för att bli en riktigt fin fiskeplattform.
      Spana in Gimmys båt tex. Alla smarta lösningar han har på den båten hade aldrig fått plats på en Linder om man velat ha någon plats kvar till sig själv
      www.pikewallis.se

Kommentera

Jag har faktiskt bara testat Lindern och utifrån den åkturen skulle jag också rösta på Quintrexen alla dagar i veckan, utan att ens ha testat den!
        Det som talar emot Quintrexen är att den är så groteskt ful i grundutförande och man måste kosta på den en del innan det är en nice fiskebåt. Lindern är inte heller den någon skönhet men ändå...

OT: Kikade på Catch & Relax Quintrex 480 Stealth på mässan... fyfan vilken båt alltså, ruskigt nice (men svindyr)!!
        Senast ändrad av Tobias; 2012-03-28, 14:01.

Kommentera

Det valet hade man inte behövt fundera på länge....trots att jag inte är vidare förtjust i Quintrexens utseende så
          blir valet Quintrex...alla gånger...
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har själv en Quinnie och har haft en Linder 355:a och jag säger utan tvekan Quintrexen. Att man måste kosta på den är skitsnack, min är av basmodell och funkar utmärkt som spinn och jerkfiskebåt för två.

Kommentera

"Funkar utmärkt" ja, snygg nej!
              Detta är naturligtvis mina högst personliga åsikter men jag tycker den ser ut som billigt skräp när man t.ex inte har den mattbeklädda inredningen och spinnfiskeplatån fram.
              Sen om du kallar det skitsnack får stå för dig. Jag tycker inte den är nice i grundutförandet.

Kommentera

Så du menade utseendet, jag fick intrycket att den inte dög till någonting som den är utan kastdäck och co. Om någon tycker att den är ful skiter jag i, vederbörande får väl kopa en "snygg båt" själv i såfall. Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna, det var inte meningen.:-)

Kommentera

Vilken är godast: Pepsi eller Coca Cola...???

Kommentera

Trots att jag kör Linder själv (355.a) så måste jag av de två Du väljer mellan lägga rösten på Quintrex, mycket båt för pengarna och för fisket stadigare i stillaliggande än Linder och det är viktigt, de 3000 kr är det värt i mina ögon.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 797 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka