ombyggnad av plastbåt - Från skit till optimal fiskemaskin! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ombyggnad av plastbåt - Från skit till optimal fiskemaskin!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Lite fundersam hur ni kommer att göra med stadgan då ni tagit bort ett toft och nu en sektion i det bakre. Men det kanske kommer
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

Kommentera

Jag tror att plattformen kompenserar väldigt mycket för det. Båten känns nästan mer stabil än innan. Vad beträffar aktern så tror jag inte det gör så mycket. Sett många båtar med liknande skrovuppbyggnad fast att utrymmet vi tog ut sträcker sig ända till akterspegeln. Vi har fortfarande omkring 60-80 cm kvar till akterspegeln som stadgar upp. Detta är bara saker jag tror så ifall det behövs åtgärder är jag självklart öppen för det

Kommentera

Kul projekt! Fortsätt så!

En fråga bara, varför har ni målat svart färg inne i stuvfacken? Känns ju, no offense, rätt puckat med tanke på att det blir svårt att hitta grejerna i mörkret då...?! Eller har ni nån fräsig belysning även invändigt?

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
          Jag funderar fortfarande på varför ni inte slipar där ni ska plasta ?
          Är det någon ny teknik där det inte behövs ?
          om inte så "gör om ,gör rätt"
          Vi slipar absolut, men inte tillräckligt om jag ska tolka dina ord rätt? Som jag sa i mitt första inlägg så är jag helt novis på det här så lite konstruktiv kritik uppskattar jag enormt

Kommentera

antar att du syftar på plattformen och det är vanlig färg. tjärpapp är inget vi har i båten iaf

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
              Jag tror att plattformen kompenserar väldigt mycket för det. Båten känns nästan mer stabil än innan. Vad beträffar aktern så tror jag inte det gör så mycket. Sett många båtar med liknande skrovuppbyggnad fast att utrymmet vi tog ut sträcker sig ända till akterspegeln. Vi har fortfarande omkring 60-80 cm kvar till akterspegeln som stadgar upp. Detta är bara saker jag tror så ifall det behövs åtgärder är jag självklart öppen för det
              Ok, kan vara bra att ha i åtanke, tofterna gör ju väldigt mycket för att hålla in skrovet. Det är möjligt att plattformen kompensererar detta men om det blir sladdrigt så kanske ni behöver förstärka med något. Jag tog bort lite för mycket på en båt jag hade och den kändes rätt läskig. Fick kompensera med mindre knän
              Min fiskeblogg Skvalp
              +FishEco

Kommentera

Slipa ner till råplasten för att få polyestern att fästa ordentligt. Det har jag hört från någon att man ska göra...

Man lär sig hela tiden under byggets gång och jag tycker att det ser kanon ut. Ska bli intressant att se slutresultatet!
                Frågan kvarstår dock gällande den svart färgen i stuvfacket, varför? Någon speciell anledning?

Kommentera

mycket bra feedback, Vi får se hur den beter sig i vattnet ifall det behövs åtgärder, då är det bara att göra det Slipningen är också en grej som kommer förbättras. Följer endast biltemas härliga anvisningar på baksidan av burkarna men är ju ganska logiskt att ju mindre skit, färg osv desto bättre borde det fästa. haha jadu tobias, från börjar tänkte vi nog inte alls praktiskt när vi målade insidan utan mer att det skull se coolt ut. Så håller med om att ur en praktisk synvinkel är det verkligen puckat Vi har faktiskt disskuterat lampor även i dessa utrymmen så vi får se hur detta blir.

Kommentera

Det var alltså inget illa menat. Svart ÄR ju coolt men ur ren "användarvänlighet" inte alltid så väl lämpat... några lampor i stuvfacken borde dock göra susen!

Keep up the good work!

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
                      Vi slipar absolut, men inte tillräckligt om jag ska tolka dina ord rätt? Som jag sa i mitt första inlägg så är jag helt novis på det här så lite konstruktiv kritik uppskattar jag enormt
                      Man bör slipa ända ned till plasten för att få riktigt fäste för den nya...ganska stor risk att plasten släpper från färg och gelcoat efter ett tag,speciellt om man heller inte tvättat den noga med aceton...
                      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                      18 svar
                      5 821 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Lärka
                      av Lärka