Lite hjälp ang spackling av båt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite hjälp ang spackling av båt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lite hjälp ang spackling av båt?

Tjena! Håller på att fixa till min Uttern 465 lite. Blir inte så snyggt.. Det har varit en spricka i skrovet som är överspacklat av förra ägaren.. Spacklat med vanlig glasfiberspackel.. Har spacklat över med båtplast då det håller mycket bättre och spricker inte lika lätt.. Men iallafall.. Vart en del luftbubblor :S Frågan är om det gör något? För båten läcker ju inte utan tänkte mer som att det blir en säkerhetsåtgärd ifall glasfibern under spricker.. Så har man plast över som inte spricker ifall skrovet "flexar"..
    Click image for larger version

Name:	DSC00576.JPG
Views:	1
Size:	317,9 KB
ID:	1809426

Bytt ut plywoodskivan som man skruvar fast motorn på..

Före
    Click image for larger version

Name:	PICT0017.jpg
Size:	1,02 MB
ID:	1809427

EfterClick image for larger version

Name:	DSC00578.JPG
Size:	235,3 KB
ID:	1809428
    Men det där hålet vad är det till för? Är det om man ska ha trycktank?

Tack på förhand / Dennis

Hålet, är inte det dräneringen ifrån motorbrunnen? Ang bubblorna så är jag tyvärr inte killen med svaret. Sry

Kommentera

Ingen som vet hur jag ska göra där jag plastat? Måste jag ta bort plasten och spackla nytt? Eller kanske man kan ta vinkelslip och slipa upp de där luftbubblorna och hälla på ny plast? Måste ha hjälp så fort som möjligt då jag ska åka och greja med båten idag!

Kommentera

Först så måste jag säga att man ska inte plasta ovanpå gammal färg. Lagningen limmar mot ett färgskickt och blir inte en homogen förstärkning av båten.

Men som tätning av mindre spricka kan det räcka länge. Du märker ju när och om det måste göras om, och da kan man göra rätt.

Slipa ur blåsorna helt enkelt och spackla dom jämnt med övrig yta, putsa till och måla över är vad du bör göra.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
          Först så måste jag säga att man ska inte plasta ovanpå gammal färg. Lagningen limmar mot ett färgskickt och blir inte en homogen förstärkning av båten.

Men som tätning av mindre spricka kan det räcka länge. Du märker ju när och om det måste göras om, och da kan man göra rätt.

Slipa ur blåsorna helt enkelt och spackla dom jämnt med övrig yta, putsa till och måla över är vad du bör göra.

Jodå vet att man inte ska spackla över gammal färg.. Men kändes som jag hade slipat bort tillräckligt :P Var nog lite lat Det är ju ingen direkt spricka utan en gammal lagning.. Tänkte att plasten blir som en säkerhetsåtgärd ifall glasfibern spricker där vilket det brukar göra.. iallafall för mig..

Kommentera

Sen så riggar vi en mast mitt på båten så vi lever upp till team namnet: Caravelle

Kommentera

Står du ute och plastar så här års? Blir det bra? Får för mig att det skulle härda dåligt i kylan.

/Mats

Kommentera

Ursprungligen postat av Muts Visa inlägg
                Står du ute och plastar så här års? Blir det bra? Får för mig att det skulle härda dåligt i kylan.

/Mats
                Plasten härdar bra.. Men plastade när det var 10+ och strålande sol..

Kommentera

Det där hålet längst bak på båten.. Är det bäst att spackla igen det ? Tänkte ifall de kommer in vatten när man är ute på sjön..

Kommentera

Kom igen nu! Ska sjösätta båten nu i veckan så behöver hjälp! :P

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 813 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka