Köpa alubåt typ Tracker, Starcraft. Erfarenheter? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa alubåt typ Tracker, Starcraft. Erfarenheter?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpa alubåt typ Tracker, Starcraft. Erfarenheter?

Tjena!

Är intresserad av att köpa en alubåt till våren och har kikat lite på Starcraft och Tracker varianter och är intresserad av att höra om lite erfarenheter av dessa båtar.

Finns det några andra modeller som står sig bättre i pris/kvalité? Skall ha båten i en mindre insjö. Kastdäck och styrpulpet är ett krav. Kommer nog mest trolla gös och kasta efter gädda och abborre typ.

Tracker Super Guide V16 tycker jag det är bra pris på men verkar vara lång väntetid på leverans på dessa.

Starcraft 140PT har jag läst lite trådar om här och den verkar folk gilla. Lite mindre, lite billigare. Har dock inte läst om någon som har Starcraft 168PT eller 1674 modellen.

Ni som har någon av dessa eller liknande modell hur stor motor kör ni med och trollar ni med den isf eller kör ni elmotor?

Hilfe, bitte!
    /Anders

här har du ren kvalité:http://marcraft.se/Marcraft/Start_fi...craft%20A4.pdf

här har du starcraft som är amerikansk kvalité med spånskivor och poppnit:http://fiskebroder.blogspot.com/sear...&by-date=false
    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Marcraften såg ju lite gedignare ut men tycker inte det verkar som starcraft är skit på något vis även om det är en del detaljer som skulle kunna förbättras. Det där med flagnande dekaler lät dock riktigt irriterande. Även om det inte har någon praktisk betydelse stör man sig på det och det drar förmodligen ner andrahandsvärdet precis som de skriver i bloggen. Angående plyfan i starcraften så har jag hört att det finns någon speciell marinplyfa vilket jag antar änvänds vid båtbyggen.

Vad gör en Marcraft 440 på då i runda slängar? Antar att det är lång väntetid på dessa också.

Sneglade lite på Linder 445 catch också men den ser riktigt skramlig ut tycker jag. Kanske dessa amerikanska varianter är också men de ser iaf lite stabilare ut. Hur upplever ni med linder dessa båtar? Klonkar det mycket? Läst runt lite och vissa hävdar de är lite ostadiga när det blåser en del.

Har inte direkt stor erfarenhet av båtar så därför vill jag ha lite kött på bena innan jag åker och kollar på något för förmodligen kommer jag tycka första bästa båt verkar superbra då jag inte har så mycket att jämföra med.

Kommentera

Har du fått ett svar från tex mojoboats att det är långa leveranstider eller något du hört? Det mesta brukar gå att ordna. Lycka till med båtköpet.

Kommentera

Har en sprojlans linder catch du kan få se på

Kommentera

Annars kan du ju alltid köpa denna, garanterar att du inte kommer ångra dig! Allt färdigt och klart, men har dock inte monterat något motorfäste till Riptiden (ingår ej) ännu... Är på g.
            Rätt trailer
            Rätt kombiprodukt lod/plotter
            Rätt riggar
            Rätt VHF
            Rätt AP för båten

Och slutligen rätt båt och motormärke! Kan inte bli bättre... Tro mig! Och Finsk kvalité på skrovet dessutom.

MVH

/Pär

Kommentera

Anders: Till fisket du beskriver är en SuperGuide helt rätt för dig!

Det är generellt inga långa väntetider på SuperGuide. Dom vi fick hem i höstas kom precis när dom skulle. En order nu under vintern våren som dragit ut på tiden av flera olika anledningar som legat utanför vår kontroll.. Men det är inget normaltillstånd. Modellen är populär och det är den vi får överlägset flest förfrågningar om. Därför har vi i dagarna lagt in en order på ett antal att ha hemma, räknar med att dom kommer bokas upp under sportfiskemässan. Flera som hört av sig och egentligen bara vill se en live innan dom bestämmer sig, dom är finare i verkligheten, än på bild..
              Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av twinpower_feskarn Visa inlägg
                Trevligt att du länkar till vår lilla blogg
                Starcraften är ingen dålig båt men jag skulle faktiskt vilja kolla in den nya Starwelden istället. Den ser fin ut.
                Även Tracker-båtarna hade varit riktigt roligt att få klämma och känna lite på.
                Marcraft 440 har jag sett i verkligheten då Anders Forsberg deltog med en på fjolårets vertikalträff. Det är en riktigt fin båt som har en klockren finish. Byggd i 4 mm alu, stabilt men oxå tungt, ca 300 kg torrvikt.
                Men jag tycker den är lite trång inuti tyvärr. Ett plus är dock väldigt många stuvfack. Ett minus är priset på ca 108.000 utan motor. Det är för dyrt för en såpass liten båt.
                Mvh Micke

Kommentera

Minns att jag var 1000-delar från att köpa en V16 av Athena (innan KK). Riktigt snygg båt! Och Herr Westholm, du behöver inte oroa dig för någonting när du har med Herr Lundqvist att göra... Kan jag personligen intyga och dessutom garantera!

Kommentera

Ursprungligen postat av ToukoPouko Visa inlägg
                    Marcraften såg ju lite gedignare ut men tycker inte det verkar som starcraft är skit på något vis även om det är en del detaljer som skulle kunna förbättras. Det där med flagnande dekaler lät dock riktigt irriterande. Även om det inte har någon praktisk betydelse stör man sig på det och det drar förmodligen ner andrahandsvärdet precis som de skriver i bloggen. Angående plyfan i starcraften så har jag hört att det finns någon speciell marinplyfa vilket jag antar änvänds vid båtbyggen.

Vad gör en Marcraft 440 på då i runda slängar? Antar att det är lång väntetid på dessa också.

Sneglade lite på Linder 445 catch också men den ser riktigt skramlig ut tycker jag. Kanske dessa amerikanska varianter är också men de ser iaf lite stabilare ut. Hur upplever ni med linder dessa båtar? Klonkar det mycket? Läst runt lite och vissa hävdar de är lite ostadiga när det blåser en del.

Har inte direkt stor erfarenhet av båtar så därför vill jag ha lite kött på bena innan jag åker och kollar på något för förmodligen kommer jag tycka första bästa båt verkar superbra då jag inte har så mycket att jämföra med.
                    vill man ha en båt som håller länge då ska man ha en linder, men vill man ha mer inredning och skrammel i båten då ska man köpa amerikanskt
                    [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av tpettersson, 2014-05-27, 12:35
                    18 svar
                    5 854 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Lärka
                    av Lärka