BFT Hellbender - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Hellbender

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
    Men Stefan. ...
    Jag har väl egentligen inget emot era grejer utan undrar mest varför allt ska ha så häftiga namn?
    Jag menar, hellbender?! Har ni ingen serie för oss mjukisar?
    Men jag lär ta en titt på spöt nästa gång man har möjlighet!
    Totte,

du får helt enkelt efterfråga ett spö med namnet Angelhugger... det ska helst fiskas med beten utan krok. En fördel är om det har en total avsaknad av ryggrad...

Jag vill inte vara forumpolis men "Annonsörerna informerar" var en del av forumet som inte skulle nedlusas av debatt kring produkten det pushas för (jämförelser med andra märken o.s.v.).

Direkta frågor till annonsören om produkten är ju på sin plats men det stadiet har ju passerats...
    sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Helt ärligt det är bara ett namn! Precis som att söders sport fiske tillsammans tog fram grim reaper! Det är ju inte så att det spöt dödar alla fiska man får på det spöt! Känn på spöt när ni får tillfälle och bilda er en uppfattning om det är ett skönt spö för just det fisket ni vill bedriva. Det borde väl vara det viktigaste?!
      http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Tycker namnet är fräckt.

Kommentera

Tycka vad man vill om namnet... men detta är klassisk marknadsföring för att sälja mer produkter. Sen passar det inte på ALLA i målgruppen men på de flesta.
          Sportfiskare = främst män, män gillar tuffa sakar, män gillar hårt arbete, män gillar INTE fjantiga "kvinnliga" saker...
          Detta är inte menat som något sexistisk utan det är så världen ser ut.

Döper man ett spö till BFT Hellbender så attraherar men en målgrupp bestående av just män som gillar sportfiske. Skulle spöet hetat BFT Pink Princess och var rosafärgat så skulle troligtvis inte så många köpa det = företaget förlorar pengar.
          Samma fenomen som med CocaCola Zero där man kör actionfyllda reklamfilmer som just ska attrahera män = sälja mer Zero. I vissa fall går företaget en alternativ väg och där har vi Babyliss som ett bra exempel. Ett "kvinnligt" namn på en manlig produkt men lockar ändå köpare genom att Magnus Samuelsson står och flexar musklerna och säger "Riktigt män kräver riktigt grejer".

Så enkelt är det!

Edit: Ursäkta att jag spårade ur lite....

Kommentera

Hellbender är ju en riktigt gammal klassiker. Många bassfiskare som haft kul med det Heddon-betet.
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inlägg
              Jag vill inte vara forumpolis men "Annonsörerna informerar" var en del av forumet som inte skulle nedlusas av debatt kring produkten det pushas för (jämförelser med andra märken o.s.v.).

Direkta frågor till annonsören om produkten är ju på sin plats men det stadiet har ju passerats...
              Så vi ska alltså ha två trådar som heter "BFT Hellbender"? En där vi kan ställa frågor till annonsören och en där vi diskuterar kring spöt?

Det kanske är rätt, jag vet inte...

Vänligen
              Tommy

Kommentera

Fifty, det är tanken. Jag hittar dock inget om detta i forumets regler. "Annonsörerna informerar" var det direktiv från Bergman på att hålla som en ren infodel. Jag kontaktar honom så han förtydligar detta i reglerna.
                sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Har två frågor om Hellbender spöt (spinn):
                  1 Vilka betesvikter kastar man opptimalt med spöt? Är det t.ex.60-120g eller 100-120?
                  2 Är Amb 5601C JB en bra rulle till detta spö?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                  1 251 svar
                  102 452 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Piscantur stercore  
                  Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48