"If big toothy critters is the name of your game, the Pike Booster Kit is for you.
With a deep progressive action the Pike Booster rod delivers big flies as easy as nothing.
A handle in a cork/rubber mix gives you a steady grip and with a fighting handle in
black foam we ensure that you willl come out on top. Style and attitude included. "
Tanken var såklart att börja flugfiska efter gädda ordentligt. Men som med så mycket
annat så blev det inte av. Setet är som nytt. Köpte en extraspole till rullen där jag
fläskade på med en Opti Stillmaster flytlina som kostade strax under tusenlappen.
Den är använd en gång. På båda spolarna har jag 100 meter backing.
(50 meter är standard som sitter på rullen vid köp)
Flytlinan var även tänkt att ha till havsöringsfisket, som setet även funkar fint till.
Allt är i nyskick. Pedantiskt skött.
Setet består av:
Pike booster spö 9´klass 8/9, evotec CLW, runningline med intermediate klump,
backing (100 meter på båda spolarna) Levereras ihopsatt i conduratub.
+ Extra spole med Opti Stillmaster flytlina på.
+ 3 flash flugor.
Pris för allt: 3.800 kr
(Prutat och helt klart)
Skicka ett PM vid intresse!
With a deep progressive action the Pike Booster rod delivers big flies as easy as nothing.
A handle in a cork/rubber mix gives you a steady grip and with a fighting handle in
black foam we ensure that you willl come out on top. Style and attitude included. "
Tanken var såklart att börja flugfiska efter gädda ordentligt. Men som med så mycket
annat så blev det inte av. Setet är som nytt. Köpte en extraspole till rullen där jag
fläskade på med en Opti Stillmaster flytlina som kostade strax under tusenlappen.
Den är använd en gång. På båda spolarna har jag 100 meter backing.
(50 meter är standard som sitter på rullen vid köp)
Flytlinan var även tänkt att ha till havsöringsfisket, som setet även funkar fint till.
Allt är i nyskick. Pedantiskt skött.
Setet består av:
Pike booster spö 9´klass 8/9, evotec CLW, runningline med intermediate klump,
backing (100 meter på båda spolarna) Levereras ihopsatt i conduratub.
+ Extra spole med Opti Stillmaster flytlina på.
+ 3 flash flugor.
Pris för allt: 3.800 kr
(Prutat och helt klart)
Skicka ett PM vid intresse!
Kommentera