Ambassadeure Classic 5000 + lina+ Spö BSF TECNEED - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeure Classic 5000 + lina+ Spö BSF TECNEED

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeure Classic 5000 + lina+ Spö BSF TECNEED

Ambassadeure Classic 5000 nyttpris:799kr
    Spö BSF TECNEED 40-80g nyttpris:1000kr
    Lina Helt ny nylonlina 0,38 nyttpris:60kr
    Gädd och gösdrag+låda nyttpris:800kr

Rullen har jag haft i ca 1 1/2år
    spöt i 2månader och linan helt ny.

Perfekt som första multirullset. Spöt har en
    grym aktion. Och priset för detta set 1500kr
    Bifogade filer

jag älskar hi-lo jag tycker att det är det bästa draget som finns
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

hehe, kiwi, klassiker....!

Vill inte förstöra dina affärer, men 5000-rullen kostar väl 599:- i de flesta butikerna nu..?

Kommentera

Om du inte vill förstöra mina affärer varför yttrar du dig då?
        När jag köpte den kosta den 799kr vet inte vad den kosta i nu läget.

Kommentera

Det handlar väl inte om att förstöra någons affärer eller inte. På ett forum är tanken att information ska kunna utbytas. Här får man räkna med att det man skriver blir synat i sömmarna.
          Sätter man ut ett pris så bör man ju veta varifrån man fått det. I det här fallet kan jag hjälpa dig och säga att listpriset i Napp & Nytt 2003 är just 799 kr. Men samtidigt måste det vara fritt fram för envar att påpeka vad man faktiskt får ge i butikerna, vilket kan skilja sig ganska mycket om man jämför stora och små redskapshandlare.

Kommentera

Synd att du tog så illa upp, men det är väl premium shop dealers eller vad de heter som har de priset..

Kommentera

I napp och nytt står det 799 och jag köpte den för 799. Jag tog inte illa upp men tycker det var onödigt att skriva emot. jag vet bäst vad jag köpte den för.

Kommentera

Ja de är klart. Men den säljs för det priset i väldigt många butiker. Min polare köpte två för ett tag sedan.

Kommentera

Qvarnis25 inlägg tycker jag var nog så viktigt. När man säljer någonting här på forumet så är det oväsentligt vad man själv betalade för grejorna. Det enda som är viktigt är ju vilket pris rullen betingar idag. Självklart kan man berätta vad man har betalat, men då bör man inte kalla det för nypris, utan snarare inköpspris.
                  Ett forum är ett ganska tufft ställe att sälja prylar på. Oftast blir priserna granskade och kritiserade, och det med all rätt. Jag har själv försökt sälja en del här så jag vet vad det handlar om. Ett forum blir ofta en mycket god hjälp för köpare, här blir man sällan lurad. Och det tycker jag är bra, även fast jag själv har haft svårt att sälja prylar här.

Kommentera

Vissa varor kan butikerna köpa in i större kvantiter utan att behöva riskera att prylarna blir akterseglade av utvecklingen. Ambassadeur Classic är en sån vara. Där sker inga större revolutioner. Stora inköp kan ge bra priser in på lagret...och ut på disken.
                    Ofta kommer extrapriserna på hösten när man går och väntar på nästa årsmodell. Fast en Classic är en Classic även 2004, så de som inte går åt under nuvarande kampanj, kostar åter 799 nästa år, då de nya rullarna börjar komma in och 599 till hösten igen och så rullar det på till dess lagret är tömt. Och den vinst man som handlare gör på dessa trix är räntan på det satsade inköpskapitalet.

När jag säljer en begagnad vara så är min uppfattning om varans värde och kundens ofta olika. En 7 år gammal dator för 3000 spänn måste vara något alldeles extra för att bli såld. Men för säljaren är den gamla trotjänaren kanske värd mer än så.

Skulle jag försöka något sånt med min gamla dator skulle den naturligtvis ”slaktas” efter konstens alla regler och några till och jag skulle få nöja mig med att försöka få ut 300.

Marknaden är inte sentimental och aktörerna gör sitt bästa för att få ”sitt” bästa pris.

Efter denna långa inledning vill jag bara ha sagt att ditt pris inte är helt galet men det finns säkert möjligheter att hitta konkurrenter med samma prestanda och kanske bättre prisnivå. Om man ger sig till tåls och letar lite vill säga.
                    Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 320 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore