Tjena, jag undrar vilket sätt ni tycker är bäst att skicka saker som ni säljer till andra, bossgods, posten osv. fan va det är krångligt, låt oss säga att jag säljer ett fiskespö, jag vill gärna få in pengar på min bank innan jag skickar det, ger ut mitt kontonumer? efter att pengarna förts in'', går ner till posten, pakat och klart, kommer jag då få betala fraken redan där eller får killen som vill köpa spöt en fraktura på det, ah satan det är så jävla krångligt, Ge tips om hur ni gör, vad man bör veta, få det så enkelt som möjligt, tack i förhand
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Hur gör jag?
Collapse
X
-
Mindre saker upp till två kg skickar jag med postens "färdiga paket", kostar ca 40:- för L och 60:- för XL-paket. Större saker skickar jag med bussgods, finns prislista på deras hemsida, brukar kosta en dryg hundring att skicka ett lagom jobbigt paket.
Eftersom jag alltså vet ungefär vad frakten kostar kan jag be köparen att betala in detta tillsammans med priset för prylen på mitt bankgiro eller bankkonto innan jag skickar.
Normalt skickar jag grejerna asap, oavsett om pengarna har kommit in eller inte. Orkar inte gå omkring och misstro människor.
Det går även att skicka mot postförskott, både på posten och med Bussgods. Då betalar mottagaren det som står på paketet + en avgift på ca 50:-. Du kan alltså vid själva inlämnadet bestämma hur mycket köparen ska betala för att kunna hämta ut paketet.
OK?/Magic
-
Har endast skickat beten och då är det ju vanlig frankering som gäller.
Har aldrig Skickat med bussgods men där tagit emot har jag och det funkar ungefär som postförskott, dvs att mottagaren får ett avi med en summa på, som han/hon måste betala för att få ut paketet. Tror att avsändaren betalar frakten, fråga vad frakten går på och öka på summan med det,tror inte det är så farligt dyrt.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
Bara att packa hemma och inte säga vad det är,men inte tror jag det ska va nå problem ändå.Hemsida: http://www.slaktarnlures.se
Kommentera
-
Jag gör som så här: Jag skickar aldrig något innan jag har pengar på mitt konto. Köp bubbelkuvert på clas ohlson eller öb vilket är mycket billigare än att köpa postens färdiga, bara på med porto. Spön skickar jag i papptub som man kan tigga till sig eller köpa på en fiskebutik eller om man har det så bra som mig att ha sånt på jobbet Posten skickar rör som är max 150cm och bussgods max 2m men det brukar gå att skicka längre. Kan finnas bussgodsombud som skickar längre men hos mig är max 2m. Ska du skicka beten med krok i bubbelkuvert så linda några varv tejp runt varje krok så blir brevbäraren glad, kan vara en ganska arg art att utöva catch and relese på annars
Kommentera
-
sålde ett dyrt spö för 5000:- till en i norrland.. enda gången jag vart rädd för att skicka utan få betalt och lika rädd va ju han att han skulle få något annat i sitt paket.. vi delade våra namn adresser mm så kollar man upp varann på eniro typ.. sedan betalade han 2500:- i förskott och 2500:- då han hämtat spöt.. skickade det som rek med posten och då är det försäkrat med om det skulle skadas eller försvinna.. va inte dyrt heller ca 150:- som rek..
Kommentera
Foton
Collapse
-
av frajHej!
Kollar intresset för ett Gloomis NRX+ 872s jwr 7'3 i nyskick. Slutsålt överallt och...5 Foton-
Kanal: Säljes - Fiskesnack.com
2024-11-10, 17:15 -
-
av frajHej!
Kollar intresset för ett Gloomis GLX 841s sjr i absolut nyskick!
Oerhört...3 Foton-
2024-11-07, 22:59 -
-
av snigelkolaTänkte se om det kan finnas något intresse för den här lilla pärlan eftersom den i princip aldrig kommer...6 Foton
-
2024-11-03, 21:27 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
|
1 251 svar
102 295 visningar
0 gillar