Patent säljes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Patent säljes!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Patent säljes!

Patentet på den vasskyddade trekroken "The Snag Eliminator" är nu till salu. Patentet gäller USA men du får även med ett designpatent för hela EU på köpet!

Jag har tyvärr ej de ekononiska möjligheter eller kontakterna som krävs för att marknadsföra produkten utomlands. En liten hjälp för att bedömma marknadens potential, det har sålts vasskyddade krokar av denna modell för ca 125 000 sek bara i Sverige de senaste åren.

Priset för patentet är 50 000 sek. eller bud. Det finns även möjlighet att köpa 2 st formsprutningsverktyg för tillverkning av plastvingarna som monteras på krokarna.

Denna produkt är enkel att sälja direkt till kund via en webbshop. Krokarna kan med fördel skickas som brev för att hålla fraktkostnaderna nere.

Krokstorlekar som är går att tillverka med de verktyg som tidigare nämts är 4, 2, 1, 1/0, 2/0, 3/0 och 4/0. Dessa storlekar passar från spinnare till större jerkbaits. På en av bilderna är kroken något modefierad för att användas på en jigg. Eftersom vasskyddet tillverkas i plast är det enkelt att variera färgen på dessa. De färger jag själv har använt mig av är rött, gult, grönt orange och natur ( ofärgad ).

Det finns även möjlighet att ta över en färdig webshop, www.snageliminator.com till en rimlig kostnad.

Mvh Björn Ljungström / BCL Fishing Gear
    Bifogade filer
    Senast ändrad av Bjorn; 2008-10-31, 20:46. Anledning: fler bilder, mer info

Kul annons, har du sökt till draknästet på SVT? Hade gett en länk men jag ser att ansökningstiden gått ut.
    Är det blåål eller vralåk?

Kommentera

Ursprungligen postat av andreas9 Visa inlägg
      Kul annons, har du sökt till draknästet på SVT? Hade gett en länk men jag ser att ansökningstiden gått ut.
      Jag har ej sökt till draknästet. När jag läste om det så hade jag redan lovat mina två grabbar att företaget skulle avvecklas så vi ska hinna med lite mer fiske..

Kommentera

Lyfter pga av mer info + mer bilder se första inlägg. Är någon intresserad och har mer frågor eller funderingar så skicka ett pm.

Mvh Björn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Karlminator, 2015-04-05, 20:45
        8 svar
        5 853 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg RobertOnicala