Hallå!
Jag har gjort en liten utrensning i fiskerummet.
Dragen är i princip oanvända, kan vara några som varit i vattnet men inget är slitet på något sätt.
Flugorna är helt oanvända och ca 250 st totalt. Fråga mig inte om storlekar, namn osv på dem, jag la ner flugfisket för många år sedan och kommer inte ihåg mycket.
Fluglinan, en Teeny WF 7 f är helt oanvänd och har legat i ungefär fyra år.
Garmin bluechart MEU300f och MEU468S är helt oanvända, inte ens öppnade. Kolla på www.garmin.se för täckning.
Red wolf linan har jag använt max 200 meter av, det är 3000 meter 0,30 5,5 kg.
Ambassadeuren är en 5000 med rullfotsnummer 53606, den är inte använd de senaste trettio åren. Allt fungerar men den behöver nog en ordentlig service. Den är inte i mint condition utan använd utan att vara misshandlad.
Victoryrullen vet jag inget om, verkar vara i skapligt skick, dock verkar det saknas en skruv.
Den andra ambassadeuren är en TGC 5001C Vänstervev, den sitter på ett Berkley Lighting rod 6,6” 15-40g. Dessa grejor är använda två gånger.
Spöhållarna är Wiggler och kan fästas på grabbräcke eller skruvas vertikalt eller horisontalt.
Trollingrullarna är Okuma 300L ,på den utan lina fungerar inte knarren.
Spöna är två Ron Thompsson Salmonizer 8-14 LBS och 12-20 LBS längd på båda 8 ½.
Inlinerspöt är ett Inline Pro 7`offshore 10-20 LBS. Alla grejorna är använda men fungerar klockrent förutom knarren på den ena rullen då.
Köper man två set så skickar jag med spöt och rullen utan knarr.
Havsfiskespöt är ett Baltic composite Boat 6` 20-30 LBS på det sitter det en DAM Quick Power Champion 215LS. Både spöt och rullen är använda två dagsturer.
Berkley ironsilk, en 0,15 300 m 2,6 kg och två 0,12 300 m 1,6 kg
Wobbler:
1.
Ett gäng Rapala sällan eller troligtvis aldrig använda.
2.
De tre längst till vänster vet jag inte ursprung på.
De tre i mitten raden är finska handgjorda i mycket
god kvalite, tillverkade av Risto o Seppanen. Längst
till vänster en ? och en Swim Whiss.
3.
Fem bomber, två Nissar och en RT.
4.
Öveifrån. Leo Hog, okänd, Nisse och en Fox Slinky junior
5.
För mig okända fabrikat, Kinetic, Rt eller Storm kanske?
6.
Salmo, Zalt, RT och Rapala
7.
Buster, Salmo och några okända.
8.
Diverse, Floyds Buzzer och annat. Några av dragen är självlysande. Spinnarna är handgjorda av en rödingfiskare har jag för mig.
Alla grejor säljs billigt dock inga idiotpriser då skänker jag hellre bort prylarna till folk i min närhet. Jag är inte i behov av pengar.
En del prylar kan skickas med i köpet om man gör att ”storköp” ex rullen utan knarr och spöt skickas med om man köper de två andra spöna.
Alla frakter betalas av köparen om vi inte dealar fram något annat.
Prylarna skickas med bussgods om det inte är småpaket som kan gå med vanlig post.
Jag jobbar normalt till 20.00 alla dagar så jag kan ha lite svårt att åka varje dag för att skicka grejor. Troligtvis kommer jag iväg en gång i veckan för att skicka grejor.
Pm:a eller ge bud här i tråden.
//Cole
Jag har gjort en liten utrensning i fiskerummet.
Dragen är i princip oanvända, kan vara några som varit i vattnet men inget är slitet på något sätt.
Flugorna är helt oanvända och ca 250 st totalt. Fråga mig inte om storlekar, namn osv på dem, jag la ner flugfisket för många år sedan och kommer inte ihåg mycket.
Fluglinan, en Teeny WF 7 f är helt oanvänd och har legat i ungefär fyra år.
Garmin bluechart MEU300f och MEU468S är helt oanvända, inte ens öppnade. Kolla på www.garmin.se för täckning.
Red wolf linan har jag använt max 200 meter av, det är 3000 meter 0,30 5,5 kg.
Ambassadeuren är en 5000 med rullfotsnummer 53606, den är inte använd de senaste trettio åren. Allt fungerar men den behöver nog en ordentlig service. Den är inte i mint condition utan använd utan att vara misshandlad.
Victoryrullen vet jag inget om, verkar vara i skapligt skick, dock verkar det saknas en skruv.
Den andra ambassadeuren är en TGC 5001C Vänstervev, den sitter på ett Berkley Lighting rod 6,6” 15-40g. Dessa grejor är använda två gånger.
Spöhållarna är Wiggler och kan fästas på grabbräcke eller skruvas vertikalt eller horisontalt.
Trollingrullarna är Okuma 300L ,på den utan lina fungerar inte knarren.
Spöna är två Ron Thompsson Salmonizer 8-14 LBS och 12-20 LBS längd på båda 8 ½.
Inlinerspöt är ett Inline Pro 7`offshore 10-20 LBS. Alla grejorna är använda men fungerar klockrent förutom knarren på den ena rullen då.
Köper man två set så skickar jag med spöt och rullen utan knarr.
Havsfiskespöt är ett Baltic composite Boat 6` 20-30 LBS på det sitter det en DAM Quick Power Champion 215LS. Både spöt och rullen är använda två dagsturer.
Berkley ironsilk, en 0,15 300 m 2,6 kg och två 0,12 300 m 1,6 kg
Wobbler:
1.
Ett gäng Rapala sällan eller troligtvis aldrig använda.
2.
De tre längst till vänster vet jag inte ursprung på.
De tre i mitten raden är finska handgjorda i mycket
god kvalite, tillverkade av Risto o Seppanen. Längst
till vänster en ? och en Swim Whiss.
3.
Fem bomber, två Nissar och en RT.
4.
Öveifrån. Leo Hog, okänd, Nisse och en Fox Slinky junior
5.
För mig okända fabrikat, Kinetic, Rt eller Storm kanske?
6.
Salmo, Zalt, RT och Rapala
7.
Buster, Salmo och några okända.
8.
Diverse, Floyds Buzzer och annat. Några av dragen är självlysande. Spinnarna är handgjorda av en rödingfiskare har jag för mig.
Alla grejor säljs billigt dock inga idiotpriser då skänker jag hellre bort prylarna till folk i min närhet. Jag är inte i behov av pengar.
En del prylar kan skickas med i köpet om man gör att ”storköp” ex rullen utan knarr och spöt skickas med om man köper de två andra spöna.
Alla frakter betalas av köparen om vi inte dealar fram något annat.
Prylarna skickas med bussgods om det inte är småpaket som kan gå med vanlig post.
Jag jobbar normalt till 20.00 alla dagar så jag kan ha lite svårt att åka varje dag för att skicka grejor. Troligtvis kommer jag iväg en gång i veckan för att skicka grejor.
Pm:a eller ge bud här i tråden.
//Cole

Kommentera