Snackare - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snackare

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

använd payson det är nästan gratis.

Ofta är det tjuriga säljare som kräver för höga priser som blir iriterade på "snackare" som enligt giriga säljare bara ställer frågor utan att vara intresserade av att köpa.

Tråden borde handla om de som vill sälja grejer för nästan nypris och sedan blir tjuriga för att ingen köper

Kommentera

Pruta gör jag nästan alltid. Ibland gör jag det i vanliga butiker med, och visst funkar det? Varför betala mer? Det är ju lite sport i sig, att pruta alltså. Även att få bra priser när man säljer, inget att grina för!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

jag har varit med om 3 olika oseriösa köpare här o jag kan säga att det är riktigt jobbigt... när dom ber än att hålla grejjerna tills de har fått pengar och sedan aldrig mer hör av dem när man har missat ett par köpare pga det blir man inte så road. jag sätter inte ut en annons till här iaf..
        [FONT=Impact]WWW.RSTB.SE [/FONT]

Kommentera

Snackare finns nog överallt tyvärr och jag vet inte riktigt hur man ska göra för att undvika dom. Det man kan göra är väl att skriva "ingen prutmån", "endast seriösa köpare", "först till kvarn", "inga pengar = ingen affär", "inga byten" osv

Sedan kan man ju som säljare kolla upp vad prylen är värd dvs kolla nypris och andra beg-annonser.
          C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
          Svar på vanliga frågor hittar ni Här
          Fiskesnacks regler hittar ni Här
          Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ursprungligen postat av cico Visa inlägg
            Tycker bara det är så absurt när det handlar om småsummor, men det e klart man kan slänga samt köpa nytt istället för att beklaga sig.
            1 krona är oxo pengar.

Ursprungligen postat av MoSsE Visa inlägg
            Någon som råkat ut för det?
            Inte jag men folk har garanterat blivit blåsta på det sättet.
            [FONT="Verdana"]Pike Performance, Södertälje![/FONT] | [FONT="Verdana"]Skicka gratis SMS[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Snackare finns nog överallt tyvärr och jag vet inte riktigt hur man ska göra för att undvika dom. Det man kan göra är väl att skriva "ingen prutmån", "endast seriösa köpare", "först till kvarn", "inga pengar = ingen affär", "inga byten" osv

Sedan kan man ju som säljare kolla upp vad prylen är värd dvs kolla nypris och andra beg-annonser.
              Ja, "snackare" kan det ju finnas i alla sammanhang. Men för de som är säljare tycker jag att man skall acceptera att det finns olika syn på produktens marknadsvärde. Det finns ingen anledning att vara oförskämd eller ta ett bud (som inte motsvarar ens egen - kanske felaktiga - uppfattning om marknadsvärde) personligt.

Jag själv säljer aldrig något av princip - jag bara köper. Och jag tycker nog att man kan få be om en mera seriös inställning från en säljare; mina förslag:
              1. Be inte om bud på en eller flera produkter om du inte kan acceptera ett lågt bud och komma med ett motförslag.
              2. Ta bort annonsen efter produkten är såld.
              3. Om du ber om bud så svara på email med ett sådant bud från en köpare.
              4. Acceptera att ett lägre bud kommer än det pris du föreslagit, det kanske kan bli affär på en nivå som är intressant.
              5. Om du inte angett ett pris utan bara vill ha förslag, svara då på alla bud med ett motförslag.
              Senast ändrad av d-fens; 2007-08-18, 18:05.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
              1 251 svar
              102 448 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Piscantur stercore  
              Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48