Ockelbo B16 med Mercury 50 hk Gäddräser - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ockelbo B16 med Mercury 50 hk Gäddräser

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ockelbo B16 med Mercury 50 hk Gäddräser

    Säljer min Ockelbo B16 från 1993 med en Mercury 50 hk 4-taktare från 2006. Båten är så gott som helt färdigkitad och har allt du kan tänkas behöva för en dag på sjön (förutom plotter).

    Jag köpte båten 2017, totalrenoverade den 2018 och har sedan använt den några fåtal gånger per år som fiskebåt. Båten har tyvärr nästan inte använts de senaste två åren varför det är bättre att någon annan får ta över henne.
    Jag köpte båten 2017 för 56 tkr (kvitto finns) och har sedan dess lagt ner hundratals timmar och prylar för strax över 40 tkr, kvitton på alla inköp finns sparade.

    Bra saker att veta om båten:
    - Motorn har servats kontinuerligt av mig (senaste utförd 2022) där impeller, packningar, tändstift, växellådsolja, motorolja och oljefilter byttes. Bussningar, nipplar och andra rörliga delar har även smorts in kontinuerligt.
    - Kastdäck i trä inklätt i tygmatta medföljer som har fungerat klockrent vid fiske (syns ej på bild). Kan tas bort om du inte önskar använda båten till fiske.
    - Bromsad 80-trailer Variant 750 BB från 2002 som besiktades 2023-08-24 (nästa besiktning 2025-08-31) med lås,"boatbuckles" och där nästintill alla lampor byts ut till LED för att slippa strul. Glappar dessvärre lite i en av baklyktorna som fortfarande har vanliga lampor.
    - Hela båten är nypolerad och vaxad men har några små märken och skavanker.
    - Färdigbyggt för att montera elmotor i fören. Robust elmotorfäste sitter monterat, kablar dragna och batterilåda monterad i fören för att placera förbrukningsbatteri till elmotorn i. (Elmotor följer inte med)
    -Skiljerelä för att kunna ladda förbrukningsbatteri till elmotor under färd.
    - Startbatteri 75 ah från Biltema
    - Höj- och sänkbar skena för akterspegelgivare där en givare till Humminbird Helix sitter på. Kablar dragna till styrpulpeten för enkel installation.
    - Stereo med 2 högtalare och bluetooth, USB-laddare 3 st och Ram Mounts-hållare för mobiltelefon.
    - Lanternor i fören och aktern
    - Länspump
    - Tuta
    - 7 spöhållare
    - 2 st motorkåpor (varav en omlackad för att minska risk för motorstöld)
    - 2 st 25 l bensintankar
    - 2 st fendrar
    - Tampar
    - Tallriksankare
    och en massa andra småprylar.

    Bara att ni hojtar till om ni har några frågor eller vill se fler bilder.​

    Båten står i Stockholm och provkörning ordnas självklart vid intresse.

  • #2
    För liten för egen del men pris på båten kanske vore bra i annonsen -ser bara inköpspris o pris på utrustning men jag är blind ibland

    Kommentera


    • #3
      Halloj! Hur mycket ska du ha för kalaset?

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
      1 255 svar
      102 130 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28
      3 svar
      816 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Gusta
      av Gusta
       
      Startad av Classe69, 2023-02-09, 12:47
      19 svar
      510 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Classe69  
      Startad av Jonroo, 2023-05-30, 21:00
      9 svar
      1 060 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Jonroo
      av Jonroo
       
      Startad av sandmark, 2023-06-08, 16:04
      5 svar
      404 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg sandmark  
      Arbetar...
      X