Lowrance Hook2 5" Splitshot HDI - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance Hook2 5" Splitshot HDI

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lowrance Hook2 5" Splitshot HDI

Click image for larger version

Name:	Skärmbild 2022-12-06 211918.jpg
Views:	177
Size:	174,8 KB
ID:	2613131

Hej,

År 2018 köpte jag detta ekolod för 4 200 kr på Cityfiske i Växjö (kvittot ligger kvar i kartongen) och det har verkligen varit en fantastisk kompanjon under flera säsonger. Under åren har jag använt ekolodet för att dels navigera mig fram med bifogat C-MAP-sjökort, "hitta fisk" men också logga och spara egna ekolodsloggar som jag sen laddat upp och delat via C-MAP Genesis vilket är en gratistjänst där jag sen kunnat hämta hem detaljerade djupkartor till den sjö jag fiskar i.

Har alltid kört ekolodet på ett separat 12V-batteri liggandes i fiskeväskan, tex ett 7Ah och det har fungerat super. Enheten drar väldigt lite ström.

Menyerna och fönstren kan anpassas helt enligt önskemål och manualer finns kvar i kartongen.

I takt med att fiskeintresset växt så valde jag inför säsongen att köpa nya ekolod så därför söker jag nu ett nytt hem, båt och ägare till denna enhet.

Lowrance Hook2 5" Splitshot HDI

Med ekolodet medföljer:
    Originalkartong
    Splitshot HDI-givare
    Fäste 6 st skruvar för montering (4 + 2)
    Strömkabel (inkl säkring)
    Manualer
    C-Map sjökort (4 GB stort, se bild via Blocket-annons för exakt version, samt skärmdump via Blocket-annonsen som verifierar innehållet på kortet)

Givaren fick för något år sedan fick en liten ytlig spricka i plasten, så jag lade en tunn sträng lim, men sprickan var ytlig och detta har aldrig påverkat funktionaliteten. Denna givare, givetvis komplett med monteringsbygel, ger dig traditionell ekolodsbild samt Downscan och det går bra att i ekolodet sätta upp vyer som blandar ekolodsvyer jämte din plotter/sjökort. Bildexempel finns bland bilderna. På grund av skönhetsfelet på givaren säljer jag härmed kompletta paketet , inklusive sjökortet, för denna lägre summa.

Ekolodet finns i Växjö men kan skickas.

Annonsen och fler bilder finns via Blocket där säker betalning med frakt också erbjudes

Väl mött!

Med vänlig hälsning, Henrik
    Bifogade filer

Enheten är nu såld

Kommentera

Blev andra planer för takbåten så då jag inte kommer få användning för detta lod tänkte jag kolla om det är någon annan här som är intresserad av detta så kan det få gå vidare till ännu en fiskesnackare :⁠-⁠)
      Hoppas det är ok med henriktorner att jag kapar denna tråden :⁠-⁠)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
      1 251 svar
      102 299 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28