Westin W4 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin W4

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Westin W4

Hej på er

Försöker sälja ett:

Westin W4 Powershad-T 8ft/240cm XH 30-90g

Tanken var att använda det till pelagiskt spinn efter gös men det blir liksom aldrig av. Jag kör bottenknack.
    Det jag undrar är:
    Kan nån komma med tips på ett spinn spö som är ca 8 " inte kortare än 7.6 " eller längre än 8.1" kastvikt 15 - 50g ungefär.

Eller

Är det någon som har ett spö som har mina önskemål och vill byta?

.Köpte Westin spöt för 2400 -: förra våren. Använt 2 ggr. Säljer det för 1500 :- är det för dyrt?

Nån som vill byta mot något annat ?

mvh Sadda
    Senast ändrad av Sadda; 2022-02-12, 08:44.

Försök nr 1

Kommentera

Mitt tips

https://www.lundgrensfiske.com/sv/sp...vikt-8_15_50gr

Jag och många här med mig älskar RST spöna trots att de har många år på nacken nu men mer spö för pengarna går inte att hitta.

Jag har både 9an och 10an ur den här serien och de stannar medan modernare grejer byts ut.

Kommentera

Äntligen ett svar!! Tack så mycket för det kolnej.
        Jag har aldrig hört talas om RST. Vad kan berättas? Verkar vara ganska billiga spön, hur är kvalitén?

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
          Äntligen ett svar!! Tack så mycket för det kolnej.
          Jag har aldrig hört talas om RST. Vad kan berättas? Verkar vara ganska billiga spön, hur är kvalitén?
          Det är Lundgrens egna spön, framtagna och tillverkade tillsammans med tyska RST som är kända inom flugfiskevärlden.
          Just kvaliten är kanske det allra främsta kännetecknet, de tål hur tuffa tag som helst, aldrig hört talas om ett brott på en sån klinga eller att öglor skulle vara dåliga eller nåt sånt.
          Enda "nackdelen" är väl att de är tyngre än den moderna generationen spön men å andra sidan är de så välbalanserade att det inte märks vid praktiskt fiske, snarare tvärtom.
          De är billiga nu eftersom designen är säkert 15 år gammal vid det här laget.

Jag har 2 st suncaster , 2 st chopper och 2 st tailchaser från Lundgrens/RST och allihopa är keepers! Som sagt jag byter ut annat modernt junk undan för undan men mina RST stannar.

Kommentera

Det är väl inte så att du jobbar hos lundgrens bäl så gott som du pratar om dessa spön.... Hur är de klassade? Med tanke på att du skriver att de tål hur mycket som helst kanske de är underkladsade? Vill ju inte ha en gäddpåk utan ett spö med med känsla men ändå ha ordentlig ryggrad.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
              Det är väl inte så att du jobbar hos lundgrens bäl så gott som du pratar om dessa spön.... Hur är de klassade? Med tanke på att du skriver att de tål hur mycket som helst kanske de är underkladsade? Vill ju inte ha en gäddpåk utan ett spö med med känsla men ändå ha ordentlig ryggrad.
              Jag har inget med deras verksamhet att göra, bara en glad kund. =)
              Klassningen tycker jag är spot-on på de serier jag har, bl a Suncaster.
              Att de tål hur mycket som helst menar jag inte direkt kastvikter, utan mera hur gediget och robust gjorda de är. Tuffa spön som aldrig sviker.

Om du vill ha ett supermodernt lätt spö med jättetoppig aktion och hela den grejen så är det nog fel spö för dig. De här klingorna är mer paraboliska och jobbar lite djupare, skulle säga moderate/fast med moderna mått. Men ryggrad finns det.
              Senast ändrad av Kolnej; 2022-02-13, 11:01.

Kommentera

Det är ju inga jättedyra spön. Kan vara värt att testa. De verkar också finnas lite spö bakom rullen vilket jag gillar.
                Får jag nu bara sälja mitt W4 så kanske man kan köpa en schysst rulle till med.
                Tack för hjälpen kolnej!!

Kommentera

Fortsätter försöka sälja mitt W4.
                  Någon borde väl vilja ha ett downsize spö?

Kommentera

Kom med ett bud

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 475 visningar
                    0 gillar