Startade ett projekt att renovera en Jifa 450 för något år sedan. Kom en bit på väg men avsaknaden av en bra lokal gjorde det helt enkelt för svårt att komma vidare. Att jag dessutom köpte en precis likadan båt i lite bättre skick gjorde även det att suget att renovera försvann.
Lite siffror
Längd: ~450 cm
Bredd: ~180cm
Originalvikt: ~190kg
Dubbelskrov
Specad till 20hk
Har lagt ca20kg polyester och glasfibermatta i den. (Ca 3000 kr totalt)
Allt trä är avlägsnat och ersatt med glasfiber + distansmatta. Golvytor och akterspegel är förstärkt.
Även insidan på fören är plastad men utsidan behöver lite kärlek både i fören och lite i aktern. Se bilder.
Relingslist och beslag finns.
Provisorisk lucka till akterstuv finns. Lucka till stuvet i mittentoften är plastad men inte helt inpassad.
Lite mer bilder och detaljer i länken
Skrovet är mycket likt Crescent 415/425/430.
Jag har själv en 25hk 4-takt (ca65kg) på min andra Jifa 450 och det funkar kanon. Planar ledigt med familjen eller tre fiskare. Har sett flera med 30hk också.
Bra ytor att fiska från och båten är lätt att traila och sjösätta.
Tänkt mig 3000kr för den.
Båten ligger i Löddeköpinge
Dra ett PM eller ring/sms till 0735-891665
//KJ
Lite siffror
Längd: ~450 cm
Bredd: ~180cm
Originalvikt: ~190kg
Dubbelskrov
Specad till 20hk
Har lagt ca20kg polyester och glasfibermatta i den. (Ca 3000 kr totalt)
Allt trä är avlägsnat och ersatt med glasfiber + distansmatta. Golvytor och akterspegel är förstärkt.
Även insidan på fören är plastad men utsidan behöver lite kärlek både i fören och lite i aktern. Se bilder.
Relingslist och beslag finns.
Provisorisk lucka till akterstuv finns. Lucka till stuvet i mittentoften är plastad men inte helt inpassad.
Lite mer bilder och detaljer i länken
Skrovet är mycket likt Crescent 415/425/430.
Jag har själv en 25hk 4-takt (ca65kg) på min andra Jifa 450 och det funkar kanon. Planar ledigt med familjen eller tre fiskare. Har sett flera med 30hk också.
Bra ytor att fiska från och båten är lätt att traila och sjösätta.
Tänkt mig 3000kr för den.
Båten ligger i Löddeköpinge
Dra ett PM eller ring/sms till 0735-891665
//KJ
Kommentera