Flugspön Guideline, Vision och en UL Savagegear - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Flugspön Guideline, Vision och en UL Savagegear

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men snälla uppbart har Fagerkull inget med detta att göra.
    Och så sitter ni och ringer en oskyligt mamma.

Är ni helt från vetet?

Bedragaren X ber att få låna sin kompis Y konto.
    Reggar swisha på via ett namnlöst kontokort.
    Skapar konto på sälj-forumet med något namn som går kolla, i detta fall Fagerkull.

Anledning till att X lånar Y konto är att det är inte olagligt att låna ut ett konto
    och man har ingen skyldighet att berätta för polisen vem man har lånat ut sitt konto till.

Så ge fan i att ringa någons mamma som inte har något med detta att göra.

Kommentera

Om denna mamma som inte har med saken att göra tar illa vid sig om man förklarar läget är den mamman inte fullt normal. Man kan ju ha tur och det visar sig vara rätt mamma

Kommentera

Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
        Om denna mamma som inte har med saken att göra tar illa vid sig om man förklarar läget är den mamman inte fullt normal. Man kan ju ha tur och det visar sig vara rätt mamma
        Det är ju uppbart att hon inte har det.

Om man sitter och ringar slumpmässigt utvalda 80-åringar för att man inte förstår hur internet bedrägerier går till så har jag ingen sympati.

Kommentera

Ursprungligen postat av ribbones Visa inlägg
          Det är ju uppbart att hon inte har det.

Om man sitter och ringar slumpmässigt utvalda 80-åringar för att man inte förstår hur internet bedrägerier går till så har jag ingen sympati.
          Om du kollar länken jag la upp så ser du att han andreas har 5-6 olika nummer verkar inte det lite konstigt?

Kommentera

Hej alla,
            för att nyansera saken lite så har jag varit hos den nämnda personen och köpt ett av de upplagda kiten. Jag träffade honom och betalade kitet på plats och han var en supertrevlig person. Jag har inget ont att säga om min affär med honom.

Det har visat sig i efterhand att samma kit är sålt till fler än en person och dessa personer har i sin tur betalat för kitet.

Jag vill bara förtydliga detta innan man kastar ur sig det ena eller andra.

- Så personen existerar och har haft ovan spö. Om något har inträffat som gör att det gått snett vet jag ej, men han var sjysst i affären med mig. Dock som sagt så sitter jag med ett inköpt kit som uppenbarligen fler försökt köpa.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tommtysnake Visa inlägg
              Hej alla,
              för att nyansera saken lite så har jag varit hos den nämnda personen och köpt ett av de upplagda kiten. Jag träffade honom och betalade kitet på plats och han var en supertrevlig person. Jag har inget ont att säga om min affär med honom.

Det har visat sig i efterhand att samma kit är sålt till fler än en person och dessa personer har i sin tur betalat för kitet.

Jag vill bara förtydliga detta innan man kastar ur sig det ena eller andra.

- Så personen existerar och har haft ovan spö. Om något har inträffat som gör att det gått snett vet jag ej, men han var sjysst i affären med mig. Dock som sagt så sitter jag med ett inköpt kit som uppenbarligen fler försökt köpa.
              Klart att han är supertrevlig och munter när han har sålt ett och samma fiskespö X gånger, han har gott om pengar i fickorna när han står där och slutligen säljer det till dig.

Träffade du personen vid vederbörandes bostad?

Kommentera

Ja, jag var hemma hos honom. Jag var också den som svarade bland de första. Vi gjorde affären redan dagen efter och jag vet inte när de andra betalade in summan, men som sagt så var jag hemma hos honom, inne i hans bostad.

Nu vet jag också att en annan person som köpt det har fått sina pengar tillbaka vilket var bra. Det kan dock finnas fler som har betalat om jag förstått saken rätt. Tråkigt och dumt och jag hoppas att det löser sig för alla. Det har blivit vanligare med bedragare och jag hoppas vi slipper sådana här.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tommtysnake Visa inlägg
                  Ja, jag var hemma hos honom. Jag var också den som svarade bland de första. Vi gjorde affären redan dagen efter och jag vet inte när de andra betalade in summan, men som sagt så var jag hemma hos honom, inne i hans bostad.

Nu vet jag också att en annan person som köpt det har fått sina pengar tillbaka vilket var bra. Det kan dock finnas fler som har betalat om jag förstått saken rätt. Tråkigt och dumt och jag hoppas att det löser sig för alla. Det har blivit vanligare med bedragare och jag hoppas vi slipper sådana här.
                  Om det som sägs i den här tråden https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ljare-varning/ stämmer att samma person håller till på facebook, blocket och andra forum och blåser folk på löpande band så tycker jag att du håller på adressen ett tag och går ut med den i tråden ifall folk inte får igen sina pengar och måste ha tag på honom, så att han inte kan gömma sig bakom nya telefonnummer och fortsätta att lura folk på pengar.

Skönt att höra att någon fått tillbaks i alla fall!
                  Senast ändrad av .art; 2017-05-02, 20:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av .art Visa inlägg
                    Om det som sägs i den här tråden https://www.fiskesnack.com/forum/sho...ljare-varning/ stämmer att samma person håller till på facebook, blocket och andra forum och blåser folk på löpande band så tycker jag att du håller på adressen ett tag och går ut med den i tråden ifall folk inte får igen sina pengar och måste ha tag på honom, så att han inte kan gömma sig bakom nya telefonnummer och fortsätta att lura folk på pengar.

Skönt att höra att någon fått tillbaks i alla fall!
                    Tror i så fall att det är bättre att ta det med Bergman och en polisanmälan.
                    Gör det på rätt sätt så inte någon råkar illa ut.
                    Att åka hem till honom löser inget (även om jag kanske varit sugen på det om det drabbat mig)

Hoppas allt löser sig

Sketfiske på er
                    Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
                    Flugfiske är en Livs-stil
                    2016 har jag blivit Multifrälst

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43