Säljer nu iväg min lowrance hds 5 gen2 plotter/ekolod med Navionics gold sjökort som täcker öst och västkusten,vänern,vättern och mälaren, största sjökortet som går att köpa. Jag köpte den på Må o Fiske i Uppsala 2013-04-23 så den är 2år gammal men sparsamt använd. Kostade mig 9700:- inkl sjökortet.
Säljes pga att jag köpt ny båt och att det medföljde en större plotter till nya båten.
Här kommer lite spec om plottern/ekolodet :
HDS-5 är en mycket populär storleksklass för de flesta båtar. Här får du tillgång till en 5” display med mycket smidiga yttermått. Displayen har en otroligt fin upplösning med 16-bitars färgåtergivning och givetvis SolarMax PLUS teknologi. Displayen har en fantastisk läsbarhet oavsett om du använder den mitt på dagen med sämre ljusförhållanden, i bländande solsken eller mitt på natten. Displayen går att sänka ner i ljusstyrka så att du behåller mörkerseendet. Den inbyggda 16- kanals SIRF III GPS mottagaren och bredbands ekolodsteknologin ger tillgång till otroliga prestanda. HDS-5 har inbyggd bakgrundskarta från Navionics och för riktigt bra detaljrikedom kan de populära elektroniska sjökorten Navionics® Platinum, Gold, Silver eller Classic användas.
Gen2 är den nya versionen av HDS-serien. Med tre gånger större processorkapacitet blir enheten snabbare och pålitligare. Gen2 har dessutom en ny funktion, StructureMap, där den tillsammans med en LSS-1 Structurescan kan lägga en bottenbild över sjökortsbilden på plottern. Du får alltså snabb och enkel översikt medans du kör. Du kan t.ex. lätt se var den där stenen på sjökortet befinner sig och hur den faktiskt ser ut.
Funktioner & Specifikationer
• 5" TFT färgskärm
• 480 x 480 pixlar (VGA-upplösning)
• 16-bitars SolarMAX PLUS TFT
• Kathod belysning
• Intern 16 kanals GPS-antenn (SIRF III)
• Klarar 5000 waypoints, 200 rutter, 12000 spårpunkter
• Inbyggt Bredbandsekolod
• Läser Navionics Gold, Platinum & Platinum+ kort
• Stödjer GPS/WAAS/EGNOS/MSAS
• Maxdjup ca 1500 meter
• Ethernetingång för: Broadband Radar, HD radar och LSS-1 StructureScan
• NMEA 2000, NMEA 0183
• Belyst knappsats
• Ett SD/MMC uttag
• 250 W/32 W RMS. 30.000 W/3750 W analog uteffekt
• 50/83/200 kHz eller 83/200 kHz
• 145 x 184 x 88 (mm)
• Förseglad och vattentät
• Svensk meny och manual
• 2 års garanti & support.
Sök gärna på bilder på google om ni vill se hur den ser ut.
Säljes nu för 5200:-
Tel : 070-3518871
Mvh Andreas
Säljes pga att jag köpt ny båt och att det medföljde en större plotter till nya båten.
Här kommer lite spec om plottern/ekolodet :
HDS-5 är en mycket populär storleksklass för de flesta båtar. Här får du tillgång till en 5” display med mycket smidiga yttermått. Displayen har en otroligt fin upplösning med 16-bitars färgåtergivning och givetvis SolarMax PLUS teknologi. Displayen har en fantastisk läsbarhet oavsett om du använder den mitt på dagen med sämre ljusförhållanden, i bländande solsken eller mitt på natten. Displayen går att sänka ner i ljusstyrka så att du behåller mörkerseendet. Den inbyggda 16- kanals SIRF III GPS mottagaren och bredbands ekolodsteknologin ger tillgång till otroliga prestanda. HDS-5 har inbyggd bakgrundskarta från Navionics och för riktigt bra detaljrikedom kan de populära elektroniska sjökorten Navionics® Platinum, Gold, Silver eller Classic användas.
Gen2 är den nya versionen av HDS-serien. Med tre gånger större processorkapacitet blir enheten snabbare och pålitligare. Gen2 har dessutom en ny funktion, StructureMap, där den tillsammans med en LSS-1 Structurescan kan lägga en bottenbild över sjökortsbilden på plottern. Du får alltså snabb och enkel översikt medans du kör. Du kan t.ex. lätt se var den där stenen på sjökortet befinner sig och hur den faktiskt ser ut.
Funktioner & Specifikationer
• 5" TFT färgskärm
• 480 x 480 pixlar (VGA-upplösning)
• 16-bitars SolarMAX PLUS TFT
• Kathod belysning
• Intern 16 kanals GPS-antenn (SIRF III)
• Klarar 5000 waypoints, 200 rutter, 12000 spårpunkter
• Inbyggt Bredbandsekolod
• Läser Navionics Gold, Platinum & Platinum+ kort
• Stödjer GPS/WAAS/EGNOS/MSAS
• Maxdjup ca 1500 meter
• Ethernetingång för: Broadband Radar, HD radar och LSS-1 StructureScan
• NMEA 2000, NMEA 0183
• Belyst knappsats
• Ett SD/MMC uttag
• 250 W/32 W RMS. 30.000 W/3750 W analog uteffekt
• 50/83/200 kHz eller 83/200 kHz
• 145 x 184 x 88 (mm)
• Förseglad och vattentät
• Svensk meny och manual
• 2 års garanti & support.
Sök gärna på bilder på google om ni vill se hur den ser ut.
Säljes nu för 5200:-
Tel : 070-3518871
Mvh Andreas
Kommentera