Curado 201 DHSV "She´s the last of the V8s" heter det i Mad Max om hans Interceptor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Curado 201 DHSV "She´s the last of the V8s" heter det i Mad Max om hans Interceptor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Fiskesnack] Curado 201 DHSV "She´s the last of the V8s" heter det i Mad Max om hans Interceptor

Interceptor, 911 turbo- det är DHSVns motsvarigheter i bilvärlden.
    Min Curado är i mintcondition, knappt fiskat, en beauty som inte har mera på sig än en ny 0,28mm string.
    Och hon kommer i sin låda med alla leksaker/tillbehör.

Hon måste lämna stallet eftersom jag har fler hästar som gör jobbet än jag kan och vill missbruka.
    Det är med andra ord en handling av tungt humanistiskt värde att sälja henne vidare.

Jag saxar från min bytesannons:" ... en sällsynt Curado 201 som kommer till och med i turboutförandet DHSV, dvs. 7,0:1. Riktig svårt att hitta nuförtiden!
    Och så är den i mint tillstånd, har knappt sett vattnet- en riktig showrulle.
    Ni som har ägd en vet vad den står för: klassisk snyggt, robust som en tank, lätt att serva och en dröm att kasta. Utan att överdriva så är det troligen den bästa Curadon ever.
    Ni andra kan börja drömma nu. Här kommer lite inspiration: http://www.tackletour.com/reviewshim...do200dhsv.html..."

Om hon måste, så klarar hon både salt- och sötvatten.
    15-100g kastar hon lätt, kanske tom upp till 140g. Detta eftersom hon är lika robust byggd som stora systern 300/301, fast kompaktare.
    Släng in några Hedgehog ZR eller Boca orange seals, och du bör ansöka om tillstånd hos flygövervakningen. Med tanke på att luftförsvaret har sina två farliga stridsflygplan på Gotland, där de behövs för att försvara fosterlandet mot Ryssland just nu, så skulle det annars innebär stor risk för resursslöseri!

Så: cast with responsebility!

Click image for larger version

Name:	2014-03-30 18.17.58.jpg
Views:	2
Size:	226,1 KB
ID:	1829142Click image for larger version

Name:	2014-03-30 18.18.08.jpg
Size:	208,9 KB
ID:	1829143Click image for larger version

Name:	2014-03-30 18.18.20.jpg
Size:	221,0 KB
ID:	1829144

Tycker att 1300,- inkl. frakt är ett bra pris för henne.

Eller så kan jag byta mot Toro Winch 51, Lexa 300 PWRL eller möjligen en annan tung lågprofilare.
    (Ge helt enkelt ett bud per pm.)
    Skönheten finns i Stockholm där hon ligger uttråkad,lascivt och vällustig i sin låda, och väntar på sin nya ägare.

Jag kommer vara bortrest lör-sön, men kollar söndag kväll mina pm.
    Senast ändrad av Utter; 2014-04-04, 20:39.

The girl is on fire och ni velar, grabbar???!!! (och tjejer, förstås)

Ok, jag sänkar lite, men jag håller på att ruinera mig själv: 1200,-inkl.frakt
    Senast ändrad av Utter; 2014-04-06, 18:53.

Kommentera

Hur skulle du säga att rullen är om du jämför den med en Daiwa Advatage 153 HSTLA?

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Jag skulle säga att Daiwan är kanonfin, men inte riktig lika robust. Jag har en Daiwa HRF- Australiens motsvarighet med bara CRBB samt rostfri drev och pinjon- den älskar jag.
        Men 201:a känns som en Mercedes jämförd med en...inte riktig en Mercedes. Vad tänker du på, Jocke?

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
          Jag skulle säga att Daiwan är kanonfin, men inte riktig lika robust. Jag har en Daiwa HRF- Australiens motsvarighet med bara CRBB samt rostfri drev och pinjon- den älskar jag.
          Men 201:a känns som en Mercedes jämförd med en...inte riktig en Mercedes. Vad tänker du på, Jocke?
          Har Daiwa-rullen och var lite nyfiken på en jämförelse.....hörde av Fogeljazz att du talat positivt om Daiwan.....och Curadon har jag hört många snacka sig varm för.....thats all...

/S
          [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
          [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Joda- Daiwan är grymt mycket rulle. Min hantera lätt 100-120g. Och är smooooth. Din har ju dessutom svept vev samt också riktig bra lager. Men ärligt talat så är 201:an än äkta japan i finishen. Toleranserna är på högsta nivå och känslan när du vevar är som att bita i en Kobe-steak- mör och saftig!
            Jag har för mig att Tonyex hade båda för några år sedan- och alla vet vad han fastnade för.
            Nej- ingen säljsnack- det är en riktig riktig bra och gedigen rulle. Den är tyngre än dagens Curado 200er, men pallar också mycket mera och har en mycket högre kvalitetskänsla.
            Jag köpte den från Gobben, och det var till stor del en vänskapsgåva vilket gör att hjärtat blöda lite. Får väl bjuda på den ena eller andra IPAn för att tysta mitt dåliga samvete (om jag nu behöver en anledning för det
            Anledning att hon måste gå är verkligen att den ligger oanvänd pga. att jag har för många rullar i den viktklassen, och alla sitta på var sitt spö. Lägg till att ovan nämnda Daiwan är reserv bl.a.. Jag försöker byta Curadon till något som jag inte ha än, eller köper det jag inte ha för pengarna.
            Ha det bra!

Kommentera

Kan väl flika in här, då jag ändå ägt både HSTLA 153 och en 201D. Daiwan är mindre och lättare, kättare överlag. Curadon tar både mer lina och är större och tyngre. 201D känns kraftigare och jag skulle inte tveka att kasta upp mot 140-150g med den. Daiwan gör sig bättre upp till 80-100g, men har i mitt tycke betydligt trevligare kastbroms.

Kommentera

Jag håller med om robustheten. Kastbromssystemet är ju det beprövade VBS system. Två stenar på, och sedan kan man glömma allt och fiska.
                Har själv inte upplevt problem varken med 301:an eller 201:an. Om det är något som ställa till det är det kanske den otroliga versaliteten: att kasta från 15-150g. Varken Toron, Lexan eller Calcuttan har samma spänne i en och samma storlek.
                Jag är mera och mera inne på att behålla henne, och beställa bara en lågutväxling till Toron.

Kommentera

1100,- inkl. om Dortmund går vidare!

Kommentera

Scheisse!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48
                    5 svar