Säljes: Flugfiskeutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Säljes: Flugfiskeutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Säljes: Flugfiskeutrustning

Har en flugfiskeutrustning, inköpt för ett par år sedan, som bara samlar damm.

Rullen är en Loop Graphite som ALDRIG använts! Det är alltså inte bara "nyskick", utan den är bokstavligt talat helt oanvänd. Kostar 595 spänn på ex Berras i vanliga fall.

Spöt är ett Hörgård 9 fot grafitspö klass 6-7 (tvådelat) i "nyskick". Ser oanvänt ut. Köpte det av en kompis som nyttjat det sparsamt, själv har jag fiskat med det tre gånger. Snyggt spö som kastar helt OK.

Linan är en flytande Scientific Anglerslina (Air cel). Kostar 400 pix i handeln och har heller ALDRIG använts. Är dessutom backing påspolad (Dacron) så det är bara att tuta och köra.

Pris för rubb och stubb är 950 kr (eller högstbjudande...), perfekt för den som är sugen på att börja flugfiska och vill skaffa skapliga grejer direkt från start, utan att behöva ruinera sig. Bara den HELT OANVÄNDA rullen och linan kostar mer i handeln, nu får du dessutom ett snyggt och välfungerande spö samt backing.

Grejerna kan hämtas i Uppsala med omnejd. (Ev kan det ordnas transport även till andra platser i mellansverige då jag är ute och far en hel del.)
    Senast ändrad av supratress; 2005-07-04, 23:52.

Buy this...
    Bend or Die!!

Kommentera

Verkar vara klent intresse så jag sänker väl priset då samt erbjuder möjlighet att köpa allt separat.

Looprullen= 350 kr (Återigen, den är helt oanvänd).
      Air cel-linan + dacronbacking = 250 kr (även detta helt oanvänt)
      Hörgårdspöt: 350 kr (Mkt bra skick)
      Eller allt ihop för 850 kr!

Skulle du köpa samma grejer i butik skulle du få pröjsa 595+400 för rullen och linan samt ca en tusenlapp för spöt och ytterligare någon hundring för backingen= Över 2000 kr. Du skulle dock inte få bättre grejer för precis som i butik har mina saker endast förvarats i kartong och inte fiskats med (förutom det sparsamt använda spöt).

MVH Jocke "supratress"
      P.S Kan även tänka mig att byta grejerna mot en bra begagnad baitrunner, ett bra karpspö eller annan skojig metegrej... D.S
      Senast ändrad av supratress; 2005-07-07, 10:48.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
      1 251 svar
      102 526 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Piscantur stercore  
      Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48