Vad vill DU se när vi gör SportfiskeTV Live! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad vill DU se när vi gör SportfiskeTV Live!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad vill DU se när vi gör SportfiskeTV Live!

Click image for larger version

Name:	seb.jpg
Views:	1
Size:	541,7 KB
ID:	1817792

FishEco satsar nu rejält på livesänd SportfiskeTv på webben. Inom kort kommer ett flertal produktioner/ shower som bygger på att ni som tittar verkligen kan känna er delaktiga i programmen.

Alla kommer tex att kunna ställa frågor via vår chatt till personerna vi kommer att fiska med. MEN, vi stannar inte vid chatt och frågor, vill också gärna ha era åsikter kring konceptet, för att göra så bra program som möjligt. Så, vad tycker ni?

- Vilka teman tycker ni är viktiga?

- Vilka dagar är bäst att sända på?

- Hur långa ska showerna vara?

- Vem/ vilka vill ni helst att vi filmar med?

- Allt annat ni kan komma på….

Maila eller skriv era förslag här, på FishEco eller på Facebook... info@fisheco.se

//FishEco
    "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
    "Keep it simple"

//Jan O
    www.fisheco.se
    www.brofiske.net
    www.magazinefisheco.se

Först och främst, ett mycket bra initiativ. Jag såg själv livestreamen med Patrick Sébile och gillade det skarpt eftersom att man kan ställa frågor under fiskets gång. För min egen del är jag intresserad av att se mer om det växande pelagiska vertikalfisket med kända profiler så som Jörgen Larsson, Håkan Fransson, Cecila Grönberg, Klas Hagert och Albin Sharghi.

Många, och däribland mig själv, vill nog se hur man ska tolka ekolodet och trots att det skrivits artiklar med bilder så slår det inte att se det på film. Det är även intressant att se hur de resonerar om platser när de har ett sjökort. Genom livestreamen kan man följa en hel fiskedag men jag skulle även gärna se att ni klipper ihop highlightsen från turerna till en 15-25 minuter lång film efter varje pass som sedermera läggs upp på Youtube. På så sätt kan de som inte har möjlighet att se streamen ändå ta del av materialet samtidigt som det blir koncentrerat och får vem som helst att utveckla tillfällig fiskefeber. Att höra med dem som fiskar om deras resonemang för betes/färgval beroende på förutsättningarna för dagen hade varit intressant eftersom detta ämne ständigt diskuteras.

Slutligen vill jag tacka för FishEco, FishEco Magazine och allt annat arbete ni lägger ner, det förgyller min vardag!

Kommentera

Som flitig FishEco läsare så ser jag fram emot mer filmat material. Själv saknar jag lite mer om havsfisket, då ofta vertikal och gäddfiske dominerar. T.ex mete i havet efter plattfisk, makrill, gylta osv. Listan kan göras lång..... Är ju ett ganska enkelt fiske i sig, men hade varit roligt om det lyfts fram lite. Val av platser, tackel, agn och utrustning. Känns som att det är ett fiske man skulle kunna utveckla lite med nya tankar och funderingar.

Vad det gäller speltid på materialet så är det svårt. Fiskefilm/program kan man aldrig få för mycket av . Skämt åsido. Program på runt 45min tycker jag känns lagom.

För mig personligen behöver det inte tvunget vara kända fiskeprofiler med i produktionerna. Det finns säkert hur många riktigt duktiga fiskare som helst i FishEcos bekantskapskrets.

Tack för ett riktigt bra arbete med FishEco !

Kommentera

Jag ser gärna Luis Rasmussen, Jörgen Larsson, Leif Engström, Tok-grabbarna, Mammothpikehunting-grabbarna. Gärna allt slags predatorfiske, men kanske tips på mete efter gädda, i stömmande och stilla vatten, botten och flötmete.
        Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
        http://www.ichtys.se

Kommentera

För lite gädda i tv. Gäddfiske live med olika tekniker 1 gång i veckan i 2h per stream vore kalas!

Nattfiske, kvällsfiske, morgon fiske, grynnfiske, trolling, vertikal, gummifiske, jerk, spinnare/spinnerbait, fluga osv osv....

Med profiler och teknik som flugfiske med Bauer, jerk med wolfcreek och svartzonker, lite gummi trolling i Norrland med mangeboy, vertikala gädda med Mieko killarna i norr osv... Finns en hel uppsjö av roliga gäddfiske avsnitt man skulle kunna göra.

Inga sketna havsfiske filmningar eller ädelfisks jakt. Fått nog av det i tv-rutan år efter år sen man var liten.
          Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Topwater fiske.

Jag vill se Gäddjoel, adis, david , robin, jonas blom osv. Alla dessa man vet om som är duktiga men som inte gör nåt väsen av sig. Och nån som man inte vet alls vem det är, men som är grym. Hur det nu skulle gå till. För det finns nog en anledning till att dom inte gör speciellt mycket väsen av sig. Nån duktig gäddfiskande tjej vore kul och se också.

Inget ädelfiske från fjällen. Filma gäddfiske från ställen som man inte förknippar med det svenska guldet.

Stora arga aspar också.
            Senast ändrad av poppers man; 2013-04-24, 10:33.

Kommentera

Tack för alla synpunkter, kom gärna med fler

//J
              "Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
              "Keep it simple"

//Jan O
              www.fisheco.se
              www.brofiske.net
              www.magazinefisheco.se

Kommentera

Mer snack om grunderna, dvs vilken typ av sjö ni fiskar, varför ni fiskar där vid den aktuella årstiden, vilka djup ni söker fisken på etc.
                Mindre snack om den nya otroligt följsamma super-linan och den nya superwobblern som förövrigt går att köpa på www.***.com

Varför inte göra ett program i "Visst nappar det" anda. Ett kedjerökande? sportfiskeorakel går loss med gamla klassiska skeddrag och spinnare i jakten på storgädda. Även klassiskt gäddmete borde vara optimal miljö för intervju och varför inte en inklippt bildruta med närbild på ett av flötena som förhoppningsvis kommer dyka i sändningen.

En liknande idé skulle kunna vara att köra flötestrolling med monterade små hd-kameror i vattentäta hus som övervakar betesfisken. Kan iofs bli komplicerat att lösa live sändningen.

Kommentera

Jag måste hålla med "Jerk Apan"

Mer gäddfiske!!! Jag skulle även vilja se lite mer abborrfiske samt gös! Kanske splitta upp programmen med , gädd,gös och borrfiske på något bra sätt, med olika tekniker och genomgångar. Det skulle jag digga något så grymt mycket!

Havsfiske och ädelfisk visas nästan 95 procent av allt som sänds på tv när det gäller fiskeprogram!

Ps, grymt bra initiativ!

Kommentera

Pelagiskt vertikal fiske i Mälaren. Havsöringsfiske från både land och båt med spinn och fluga. Gäddflugfiske.
                    Jag kan tyvärr bara se på helgerna, men då vill jag ju fiska själv. Som tur är så kan jag ju se reprisen. Bra jobbat, men synd ni inte fick någon fisk senast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 290 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28