BFT Rügen är här! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFT Rügen är här!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• BFT Rügen är här!

Click image for larger version

Name:	x8_rugen.jpg
Views:	1
Size:	494,6 KB
ID:	1813538

BFT Rügen är ett extremt spinnspö för fiske med tunga beten. Kraftfull klinga med stabila och superlätta spöringar från American Tackle med Quad Leg Design och Ring Lock. Fuji rullfäste och korkhandtag i klass A+. BFT Rügen 8'6" -220 g är ett förvånansvärt lätt spö för sin klass. Du orkar stå en hel dag och kasta iväg gummibeten som väger flera hekto. Klingans exceptionella styrka säkerställer ett bra krokfäste i den benhårda gäddkäften!
    Rekpris: 2095 kr

Typ hamer spöet,,, eller är det längre bakhandtag på detta,,????

Kommentera

Hej Jonnie, bakhandtaget är längre (44 cm) och tunnare.

Kommentera

Det "är" ett "Hamer" med längre bakhandtag. Om det nu kan kasta flera hekto så borde det vara klassat 300gr uppåt? Annars borde det stå ett par hekto.

Kör själv med ett HAMER spö på mina upp till 150gr tailar och ner till 50gr spinnerbaits med, tycker det kändes läskigt å allt för svampigt att kasta Magnum bullar med. Därför får mina lätta Musky Innovation Bulldawg spön fortfarande stå i centrum när det gäller att kasta tungt.

BFT kunde väll åtminstonde biffat till med upp till 300gr beten i kastvikt på detta spö, så den nått ut till oss som gillar att kasta 200gr+ beten utan att känna sig skitnödig.
        Fiske äventyr på:

http://brotherhoodofpikes.wordpress.com/

Kommentera

Kan inte riktigt hålla med,,,, Jag kastade super magnum med mitt Hamer.. alltså Pounders o det gick ju. man ska inte vara rädd att det svampar lite,, det skjuter på desto mera.. Jag tyckte att det var skönt till magnum b,,
          Men saknade lite längre bakhandtag..
          Så nu är det ett st`croix 7,9" -20oz med förlängt bakhandtag som gör jobbet lätt att kasta 600gr ++++

Kommentera

Najs! Är iofs inte bara svampigt i kastet, det blir dålig "hookset"/krokning med Magnum 7/0 krokar med hamer klingan. Visst går ju att byta ner sig i krok på alla beten med om man vill customisera om alla fetton man har i lådorna.

Även sett att "hamer" him self kastat pounders med det i äldre musky filmer, men nu för tiden tycker jag han mäst står med tex innovation spön i handen.
            Går ju kasta 2x tyngre beten än utsatt gr på flesta spön. Bara man gör svep istl för "snärt" kast.

Hatade även jag kort skafftade spön förut å förlängde både hamern och innovation spöt. Men efter jag fattat tekniken jänkarna använder, så tog jag bort förlängningarna å kan kasta både oansträngt och långt med klumparna. Rätt häv metod gör det lika lätt att kasta 200gr gummin som buster jerks. Å då är bara långt bakhandtag i vägen.

Men jag skulle inte avstå folk ifrån att köpa detta spö om dom är ute efter ett sjysst allround spinn spö som dom ska kasta tailbeten och spinnare med, då är det ett sjukt grymt skönt spö att ha.
            Fiske äventyr på:

Kommentera

Ursprungligen postat av jerk apan Visa inlägg
              Hatade även jag kort skafftade spön förut å förlängde både hamern och innovation spöt. Men efter jag fattat tekniken jänkarna använder, så tog jag bort förlängningarna å kan kasta både oansträngt och långt med klumparna. Rätt häv metod gör det lika lätt att kasta 200gr gummin som buster jerks. Å då är bara långt bakhandtag i vägen.
              Vilken teknik tänker du på då? Kan du utveckla lite? Sitter i samma sits nämligen

Kommentera

Svårt att förklara...Skickar PM å försöker..
                Fiske äventyr på:

Kommentera

Allt som heter Rugen säljer just nu..alla större beten, grova spön etc verkar vara framtagna just för Rugens feta madamer...tacka vet jag spinkiga mälargäddor.
                  pripps blå -en klass för sej

Kommentera

Det är ju samma klinga som Hamer men längre bakhandtag, bättre ringar och rullfäste, inte lika tjock kork.
                    Uppgraderat Hamer helt enkelt, sen att namnet var lite fantasilöst är ju lite tråkigt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                    1 251 svar
                    102 367 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Piscantur stercore  
                    Startad av Markusth, 2012-12-07, 15:48