Så gick det-tråden (tidigare "Varför inte ge en ros?") - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Så gick det-tråden (tidigare "Varför inte ge en ros?")

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Regelrätta paket, oavsett transportör är spårbara.
    Det klart billigaste sättet att skicka mindre prylar är med posten i ett brev. Det kan frankeras med frimärken och det går inte att spåra.
    Om det inte är skickat som Rek, dvs.
    Posten har ett budget alternativt. Kostar som de vadderade gröna men det blir spårbart. Borde vara det bästa alternativet för alla. Heter skickalätt, jag använder det på alla mina tradera auktioner.

Kommentera

• Vill bara meddela att användaren THX1138 nu är bannad pga multipla nick som även de är bannade.
      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
      Fiskesnacks regler hittar ni Här
      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
        Vill bara meddela att användaren THX1138 nu är bannad pga multipla nick som även de är bannade.
        Det var ju inte direkt dagens skräll :-)
        Bra jobbat Bergman !

Kommentera

• Fan vilka skithögar det finns!

Kommentera

• Som någon var inne på är en enkel försiktighetsåtgärd är att be om ett foto på en giltig ID-handling innan man genomför en affär. Har man rent mjöl i påsen så borde inte det vara något problem. Jag har lagt till den infon i "gula rutan" här ovan.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Som någon var inne på är en enkel försiktighetsåtgärd är att be om ett foto på en giltig ID-handling innan man genomför en affär. Har man rent mjöl i påsen så borde inte det vara något problem.
              Det är helt otroligt att man ska behöva ta sådana drastiska åtgärder för att kunna byta några fiskeprylar med varann. Vart är vi på väg?

Bergman, Jag tycker att du gör ett mkt bra jobb med att försöka jaga alla idioter som hänger här och som försöker lura folk och till och med lyckas du med att banna dom innan de lyckas, men du bara "hostar" en sida.
              Hur mkt ansvar ska du ta på dig då?

Häls /T

Kommentera

• Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                Det är helt otroligt att man ska behöva ta sådana drastiska åtgärder för att kunna byta några fiskeprylar med varann. Vart är vi på väg?

Bergman, Jag tycker att du gör ett mkt bra jobb med att försöka jaga alla idioter som hänger här och som försöker lura folk och till och med lyckas du med att banna dom innan de lyckas, men du bara "hostar" en sida.
                Hur mkt ansvar ska du ta på dig då?

Häls /T
                Tack Tony, bara för at förtydliga så är det inte så himla många (olika) personer som blir bannade så jag anser att man kan handla rätt tryggt här jämfört med på andra sidor. Dock skadar det inte att vara försiktig innan man gör affärer med okända personer. Det är därför jag försöker förtydliga reglerna varefter nya idéer dyker upp. Själva sidan går under BBS-lagen och där ingår att man skall agera så fort man får information om oegentligheter. Det är skillnad mot att ha en ansvarig utgivare där man egentligen skall kolla allt innan det postas.

Kommentera

• För att liva upp stämningen lite, så vill jag tacka Snäckan för en mycket smidig affär, en kanonbra köpare!
                  Besök gärna min blogg, Fiskebröder i söder

http://www.fishbrain.com/Carlsson
                  http://www.ichtys.se

Kommentera

• Och för att dra ner den igen så vill jag gnälla lite på HenrikHagman här på forumet.
                    Köpte en 5601c JB utav honom i våras. Jag skickade över pengarna, fick bekräftat att dom hade kommit fram och han skulle skicka rullen samma dag. Det gick ett par veckor och ingen rulle. Jag mailade honom och frågade vad som var på gång och då sa han att han hade fått tillbaka rullen och att han skulle skicka den igen.
                    Det gick ytterligare ett par veckor och varpå jag mailade igen. Jag mailade och sa att om han hade fått tillbaka rullen en gång till så ville jag ha pengarna tillbaka och han svarade att han skulle sätta över pengarna samma kväll. Nu har det gått 1½ månad sedan dess och jag har sett till varken pengar eller rulle och jag har inte fått några svar på mina mail.
                    Tråkigt!

Kommentera

• En ryggdunk till shadden för en smidig affär
                      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Cannonball, 2012-03-07, 20:43
                      1 251 svar
                      102 266 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av gabbu, 2014-09-13, 19:28