Köpes: Koikarpar i Karlstad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpes: Koikarpar i Karlstad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Köpes: Koikarpar i Karlstad?

Någon som vet var man kan få tag i Koikarpar eller andra karpar i Karlstad? Någon som vet nog akvarieaffär som säljer eller så? Skicka gärna PM!

Mvh

//micke

ja vet en kille som kan fixa karp åt dej, ska jag snacka me han åt dej ???, han bor i f-haga nära mig och har koi,rad,fjäll,spegel och ghostcarps !! intresserad ???
    [FONT=Franklin Gothic Medium]José Cuervo & en kall Corona med en lime[/FONT]

Kommentera

Hmm...Det är en kompis som skall köpa i så fall...kan du höra dig för vilka priser han har för resp art, så får jag diskutera med min kompis!
      Trevlig helg!

mvh

//micke

Kommentera

cribba iddi!! om det är vem jag tror som du menar så säljer han inte! dels för att fisken isf är snodd och risk för smitta stor... tror du folk vill köpa smittad fisk för mycket pengar...!? nej...

Kommentera

Vad jag söker är uppodlade mindre karpar.....Vet att dessa finns i välsorterade akvarieaffärer..Dock vet jag inte var man finner just dessa i Karlstad =)...Om jag var ute efter snodda fiskar så kan jag ju lika gärna sno dem själv...Dock får det vara lite ordning och reda...Om alla gjorde som carpfenmaster och flyttade fiskar utan tillstånd och de kunskaper som behövs så finns nog risken att man förstör ganska många vatten....
          Kanske skall omformulera min fråga lite: Känner ni till någon välsorterad akvarieaffär i Karlstad?

Mvh
          //micke

Kommentera

Ska jag ta det där som en förolämpning? Att jag inte har de kunskper som behövs? Det du inte vet någonting om ska du inte heller uttala dig om.

Kommentera

Det var mer eller mindre riktat som en pik mot dig ja....ta det som du vill men jag tycker inte man gör på det viset med en fisk som ni gjorde...Sedan hade du någon liten moralpredikning under en av mina bilder där jag upplever att du ville tala om hur man drillar en fisk osv...

Vad jag vet är att det krävs tillstånd från länsstyrelsen osv för att frakta fiskar, vidare tänker jag inte diskutera frågan med dig...Jag har rätt till en åsikt och även rätt till att uttrycka den på ett demokratiskt forum som detta...Jag har heller inte gått till personangrepp eller liknande, så det är tråkigt om du tar det på det sättet...
              Sitt ner i båten unge man //micke

Kommentera

åk in till torget ramon... därifrån går du mot stadsbibilioteket... på den gatan så ligger det en zoo affär ! åk in och kolla med dom! du hittar nog lite information där!

Kommentera

Originally posted by Ramon Dekker
                  Om alla gjorde som carpfenmaster och flyttade fiskar utan tillstånd och de kunskaper som behövs så finns nog risken att man förstör ganska många vatten....
                  Mvh
                  //micke
                  Varifrån tror du de flesta Karparna i våra sjöar kommer ifrån? Legalt insatta?? Skulle inte tro det...

Kommentera

Jerka...Tack för den infon! Skall ta en titt när tillfälle ges =)

Askungen: Att det finns felaktigt utatt fisk på många håll i Sverige rättfärdigar väl inte att man sysslar med samma metoder själv? Personligen vill jag helst ha uppfödd fisk och det var det tråden gällde. Gällande regler osv för inplantering av fisk så har jag ganska stor erfarenhet av det genom att farsan jobbar lite med det...Som sagt vill inte ta någon diskussion om det jag har min åsikt klar gällande den saken. Den här tråden handlar om tips för inköp av karp. Vill du (ni) diskutera saken vidare kan ni väl starta en ny tråd för det? Mvh micke

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
                    1 svar
                    1 100 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Stranger  
                    Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07