Aluminiumbåt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aluminiumbåt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

HaDo>> Självklart är jag intresserad av din Sea Nymph 12, hör av dig på tele 0704 246788 eller maila mig på fiskejuha@yahoo.se

//FiskeJuha

Kommentera

fiskejuha du kan få köpa en glasfiberbåt "jolle" av mig. Ca 40 kg och 250*135 cm. 3000kr maila mig på <per_tjernstrom@hotmail.com>

Kommentera

Originally posted by Rasmus
        vet du om det finns det någon svensk återförsäljare? såg heller inget pris på sidan
        Det har funnits återförsäljare för Port-a-Boat men det är säkert ett decennium sen. Båten testades då i FJ och FFA med gott resultat. Allt var bra men man var trots garantierna skeptisk till fogarna. Skrovet är nu ytterligare förstärkt och tofterna fulländar den självstagande konstruktionen. Den punkteringssäkra båten väger som en ordinär surfingbräda antar jag och tar heller inte mer plats på takräcket eller i lägenheten om den förvaras ihopvikt. En kortriggad 3,5 hk motor väger heller inte så mycket och 12 hästaren går ju att dra på en kärra om ryggen bråkar.
        Båten planade och mer till med en elmotor med 50 kp dragkraft. Vill till att batteriet håller för hemfärden, annars blir det till att vara galärslav! Fast ekipaget är mer lättrodd än småbåtar brukar vara. Misstänker dock att den kan vara känslig för vindpåverkan och avdrift med bara 11,cm djupgående. Helt vattenfylld flyter den fortfarande.
        Jag är som ni förstår jädrigt sugen på en sån!

På sidan fanns en blankett som man kunde fylla i och precisera vilken modell man är intresserad av. Sen mailade de tydligen över en offert.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

BeBest, jag har faktiskt fiskat några gånger från en sån hopvikbar båt! Den är bra på alla sätt och vis, när man vant sig vid att stå på det lite speciella materialet... :-) Man klarar lätt av att lyfta på den på taket själv och hopvikt är den inte större än en vindsurfningsbräda. Nackdelen är att sitsar och sånt måste lastas i bilen vilket tar stor plats. Det tar även 10-15 min att "fälla" upp båten och skruva fast sitsar mm. Och har man inte rätt teknik så kan det vara lite svårt i början. Jag tror att den väger runt 35 kg eller nåt sånt, vet inte om det är MED sitsar eller utan dock...
          Ja vad fan, man måste ju fiska!

Kommentera

Originally posted by BeBest
            Det har funnits återförsäljare för Port-a-Boat men det är säkert ett decennium sen. Båten testades då i FJ och FFA med gott resultat. Allt var bra men man var trots garantierna skeptisk till fogarna. Skrovet är nu ytterligare förstärkt och tofterna fulländar den självstagande konstruktionen. Den punkteringssäkra båten väger som en ordinär surfingbräda antar jag och tar heller inte mer plats på takräcket eller i lägenheten om den förvaras ihopvikt. En kortriggad 3,5 hk motor väger heller inte så mycket och 12 hästaren går ju att dra på en kärra om ryggen bråkar.
            Båten planade och mer till med en elmotor med 50 kp dragkraft. Vill till att batteriet håller för hemfärden, annars blir det till att vara galärslav! Fast ekipaget är mer lättrodd än småbåtar brukar vara. Misstänker dock att den kan vara känslig för vindpåverkan och avdrift med bara 11,cm djupgående. Helt vattenfylld flyter den fortfarande.
            Jag är som ni förstår jädrigt sugen på en sån!

På sidan fanns en blankett som man kunde fylla i och precisera vilken modell man är intresserad av. Sen mailade de tydligen över en offert.
            Ja jag e också grymt intresserad, men dock inte lika påläst som du trots att jag läst testet i fj nån gång. Skulle som sagt va kul om priset inte är alltför blodigt typ tio loppor skulle ju gå o ge. Har tittat lite på linders alternativ men dessa är hutlöst dyra och de har bra andrahandsvärde. Samt att de flesta köpt paket med motor och vill ha 25 papp begagnat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Svennis, 2017-01-31, 09:09
            2 svar
            1 068 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Letho
            av Letho