Komplett flugfiskeset - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Komplett flugfiskeset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Komplett flugfiskeset

    Hej!

    Min lillebror på 14 år brinner för fiske och vill nu börja flugfiska. Tänker att det är lättare att få vettiga grejer för en vettig peng om man hittar begagnat. Så är inte ute efter några biltema grejer, men heller inget hardy, sage osv, utan killen är som sagt 14 år och budgeten är tyvärr begränsad därefter.

    Så har någon ett vettigt kit med spö, rulle, lina som matchar bra så vore det toppen. Tänker #5 blir perfekt att börja med till det fisket som är tänkt. Budgeten är till MAX 1500, vore bra om det finns lite billigare då det behövs flugor, tafsmaterial osv med. Men tänker hellre ett vettigt kit.​
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

    Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

  • #2
    Jag har ett tvådelat begagnat Fenwick Ironfeather #6 och ett likadant fast fyrdelat som är oanvänt.
    Bägge ligger i alu-tuber.
    Det finns även en icke storspolig rulle med en Loop kortklumpslina #6 det kan finnas en snarlik rulle med en #7 lina på.
    Torr och våtflugor samt tafsmaterial ska finnas i gömmorna.
    Detta finns i Bromma.

    Kommentera


    • #3
      Tack, men nu efterfrågades ett #5. Så hoppar detta, tack ändå.
      Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
      Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

      Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

      Kommentera


      • #4
        Detta är ett # 5/6 set.
        Men då vet jag.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
        1 svar
        1 078 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Stranger  
        Startad av gälk, 2022-03-16, 17:37
        11 svar
        456 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg trcolka
        av trcolka
         
        Startad av Keda74, 2022-04-03, 11:14
        8 svar
        292 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Keda74
        av Keda74
         
        Startad av Sadda, 2022-07-10, 12:50
        9 svar
        230 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sadda
        av Sadda
         
        Startad av Cruze, 2023-02-16, 17:33
        3 svar
        232 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Cruze
        av Cruze
         
        Arbetar...
        X