Stol - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stol

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det var där jag såg att de sänkt priset, det var bara ett par dagar sen. Stod uppställd på ett bord.

Ang maggot har du fått pm, jag bor 100m ifrån triangeln...

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael
      Nu tänkte jag faktiskt rekommendera "skit" men det fungerar så bra för mig att jag bara måste nämna det.

Just nu säljer de en mycket skön stol på Stadium för 129 kr (jag köpte den för 250kr förra året). Det är en helt vanlig hopfällbar stol med drickahållare och dylikt. Dock är den hög över ryggen så man sitter mycket bekvämt i den, det tillhörande extra nackstödet är skönt under långa nätter. Ställbara ben? Knappast men jag köpte en lite trädgårdsspade på hornbach för 30 spänn som jag använder för att gräva ner ben för att få "rätt" lutning på stolen. Söker du något proffsigt är detta knappast något för dig men om det skall vara bekämt och billigt kan jag faktiskt rekommendera stolen.

Ha det!
      ah statoilstolen!
      G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

För att inga missförstånd skall uppstå vilken stol jag rekommenderar tog jag ett par bilder. Stolen är en Everest, stabil och skön. Lägg märke till det "kraftiga" nackstödet som är mycket skönt under långa nätter. Som jag sa innan saknar den ställbara ben med detta löser jag enkelt genom att gräva med en lite trädgårdsspade.

Hoppas du hittar den!
        Bifogade filer

Kommentera

Tack för upplägget av bilder.
          Blir till att kila ner sen, ringer nog angående maggots.
          Skall kolla först vilken dag det blir fiske.
          Tack igen

Kommentera

Skulle helt klart rekommendera en Fox Adjusta Level Chair, billig, lätt, stabil och riktigt skönt att sitta i. Vadderad för bästa "komfort", värmer även lite på vår/vinter/hösten. Du kan lätt "fylla på" med sittunderlag för att få den ännu varmare under t.ex. Ismetepass.

Ngt som gör stolen överlägsen till t.ex. Färnafisket är att den bara har två "ben". Detta gör att stolen står mkt bättre på löst underlag, mao sjunker den inte ner så mkt som en 4benig gör. Det finns 4lägen på stolen som täcker in alla lägen bortsett från 90graderstup.

Köpte min för 300kr för 3år sedan, och om den mot förmodan skulle gå sönder kommer jag köpa en likadan igen

Skulle aldrig få för mig att köpa en "ÖL-stol" som rekommenderas här ovan. Visst det håller, men den är inte hälften så skön att sitta i, väger säkert det dubbla och är mkt klumpigare att bära med sig och fälla ut. Känns som det finns mkt mera saker som kan gå sönder.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
              Skulle helt klart rekommendera en Fox Adjusta Level Chair, billig, lätt, stabil och riktigt skönt att sitta i. Vadderad för bästa "komfort", värmer även lite på vår/vinter/hösten. Du kan lätt "fylla på" med sittunderlag för att få den ännu varmare under t.ex. Ismetepass.

Ngt som gör stolen överlägsen till t.ex. Färnafisket är att den bara har två "ben". Detta gör att stolen står mkt bättre på löst underlag, mao sjunker den inte ner så mkt som en 4benig gör. Det finns 4lägen på stolen som täcker in alla lägen bortsett från 90graderstup.

Köpte min för 300kr för 3år sedan, och om den mot förmodan skulle gå sönder kommer jag köpa en likadan igen

Skulle aldrig få för mig att köpa en "ÖL-stol" som rekommenderas här ovan. Visst det håller, men den är inte hälften så skön att sitta i, väger säkert det dubbla och är mkt klumpigare att bära med sig och fälla ut. Känns som det finns mkt mera saker som kan gå sönder.
              Ovan nämda "öl-stol" är faktiskt helt ok som en budgetvariant men den stolen du beskriver hörs riktigt bra! Var köper man en sådan till det priset? Hur liten blir den ihopfälld? Om man skulle uppdatera sig till nästa sommar hörs detta definitivt som ett bra alternativ.

Kommentera

har en ultimate från sportfiskecenter i kalmar för 250spänn... utmärkt stalkerstol "två benad" varriant som liknar fox adjusta..
                G.Loomis - Fear No Fish

Kommentera

jag har en terry hearn defender reclinen chair.. uuuunderbar stol. 800 kronor hos popup.
                  does it smell like bitchslap? 'cos that´s what i´m cooking'

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
                  1 svar
                  1 120 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Stranger