Gäddpåk, 200g med-fast. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddpåk, 200g med-fast.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kan vara för att klassningen är på 84gram och St croix pinnarna är inte så himla överklassade som vissa verkar tro/påstå...

Tycker inte slingblade är något man kastar 200+ bekvämt en längre dag mitt okunma musky massa xh är trevligare till tyngre beten. utan jag hade kolla på ett big nasty istället då det är lite längre men även det kanske är för kralligt om du letat ett mf spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
      Kan vara för att klassningen är på 84gram och St croix pinnarna är inte så himla överklassade som vissa verkar tro/påstå...

Tycker inte slingblade är något man kastar 200+ bekvämt en längre dag mitt okunma musky massa xh är trevligare till tyngre beten. utan jag hade kolla på ett big nasty istället då det är lite längre men även det kanske är för kralligt om du letat ett mf spö.
      Instämmer helt. Ville bara göra någon slags förtydling då det råder någon slags feblesse för att veta hur tungt man kan kasta, hur skönt ett spö är att kasta med etc. Väldigt mkt insnöat på hur spön är att kasta med.

Bryr mig mkt mer om hur ett spö är att fiska med, hur det är att presentera specifika beten. Och då är ju alla kastegenskaper helt ointressanta(inget av detta är riktat mot dig eller någon annan i tråden)

Det är ju tyvärr problemet att st croix stickorna är ju sjukt snabba:/ annars skulle jag klippt till på ett slingblade/big dawg eller liknande direkt.

Kommentera

Ja dem är snabba och stora gummin typ magdawgs är inte speciellt bekväma att kasta med dem för mig iallafall.

Kommentera

Fick mitt daiwa tournament idag. Känns som sweetspot ligger mellan just 120-180 gram. Testade med bulldawg magnum shallow med 10 gram bly, funkade bra. Men mitt st croix mojo musky 4-10 oz känns ännu bättre i dom viktklasserna. Men ska ut i veckan o hårdtesta daiwat, då får jag se vad det går för!
          Senast ändrad av bolton81; 2016-06-18, 19:54.

Kommentera

Fredrik!

Har du övervägt Lipstick el är det för kort? Jag stormtrivs med det spöet, inte minst tack vare dess bredd, och använder det lätt upp till 200 gr. Ska det kastas tungt längre tid är ju Elite Musky - LEM86HF klockrent, men då är det som sagt endast de tyngre betena som känns trevliga att kasta. Jag kan samtidigt konstatera att det inte finns många spön som jag tycker är supertrevliga att kasta riktigt tunga beten med under längre tid, elite musky-spöet ovan är dock ett undantag.

Kommentera

Har funderat på lipstick. Men även om den är klassad MF så är den ju ruskigt aggressiv. Suktar efter något långsammare än då. Tyvärr sållar det bort flera st croix pinnar. Är ju annars ett stort fan:/

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentera

Hade en gång ett TI som jag gillade. Enkelt prisvärt robust spö med lite mer djup.

Blev ju aldrig nån jättehype, så finns säkert billiga beggade.

Kommentera

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
                  Har funderat på lipstick. Men även om den är klassad MF så är den ju ruskigt aggressiv. Suktar efter något långsammare än då. Tyvärr sållar det bort flera st croix pinnar. Är ju annars ett stort fan:/

Jag upplever inte Lipsticken som så ruskigt snabb själv faktiskt. Kanske kan det tyngre klassade SZ vara nåt? Jag har aldrig testat det själv men jag använder det upp till 140 gr på semestern och jag blir inte förvånad o aktionen är lik den...

Hur som, vill du testsvinga St Croix-spöna kan du slå mig en signal. Jag ska till Spanien en vecka from tis morgon och kommer inte använda spöna själv.

/a
                  Senast ändrad av ajoan; 2016-06-19, 08:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
                    Jag upplever inte Lipsticken som så ruskigt snabb själv faktiskt. Kanske kan det tyngre klassade SZ vara nåt? Jag har aldrig testat det själv men jag använder det upp till 140 gr på semestern och jag blir inte förvånad o aktionen är lik den...

Hur som, vill du testsvinga St Croix-spöna kan du slå mig en signal. Jag ska till Spanien from nästa tis morgon nästa vecka och kommer inte använda spöna själv.

/a
                    Ett sånt erbjudande är svårt att motstå. Ska se om jag kan få till En lucka i veckan

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                      Hade en gång ett TI som jag gillade. Enkelt prisvärt robust spö med lite mer djup.

Blev ju aldrig nån jättehype, så finns säkert billiga beggade.
                      Justja! Det spöt poppade upp i huvet för ett Tag sen. Ska undersökas

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
                      1 svar
                      1 117 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Stranger