Bottom bouncers och flytande jiggskallar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bottom bouncers och flytande jiggskallar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• [Köpes] Bottom bouncers och flytande jiggskallar

Verkar inte lätt att hitta svenska webshopar med rubrikens varor. Nån som har sådant att sälja?

Då det gäller bottombouncers är jag främst intresserad av vikter på 30-40 gram och uppåt, som passar till att fiska med jiggar, skedar och lätta spinnare.

Vad gäller flytande jiggskallar är allt av intresse, men är extra peppad på lite större modeller som kan "lyfta" relativt stora jiggar.

PM:a om du har nåt.

Tack på förhand.

Hej.
    All you need is Lubb.

Kompisen gjorde sin egen bouncer på 10 min innan vi drog ut och fiska. Kanske är värt att överväga annars.

Kommentera

Stjärnås sportfiske i Göteborg säljer bottom bouncers. De har dock ingen webbshop.

Borde gå att hitta på fler ställen, tror det är wiggler som är leverantör på dem.

Kommentera

Jag köpte mina på Ebay.

//HC

Kommentera

Ja, på ebay finns det massvis med modeller och storlekar. Inte särskilt dyrt heller. Nackdelen är väl frakttiden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
            Ja, på ebay finns det massvis med modeller och storlekar. Inte särskilt dyrt heller. Nackdelen är väl frakttiden.
            ....för att inte nämna fraktkostnaden. Verkar som att alla bottom bouncers på ebay skickas från amerikat=dyrt. Har europa inte fattat hur genialiskt konceptet är?
            All you need is Lubb.

Kommentera

gjut själv och sälj här 😆😆

Kommentera

Verkar inte lätt att hitta svenska webshopar med rubrikens varor. Nån som har sådant att sälja?

Då det gäller bottombouncers är jag främst intresserad av vikter på 30-40 gram och uppåt, som passar till att fiska med jiggar, skedar och lätta spinnare.

Vad gäller flytande jiggskallar är allt av intresse, men är extra peppad på lite större modeller som kan "lyfta" relativt stora jiggar.

PM:a om du har nåt.

Tack på förhand.

Har några BB och flytande jigghuvuden, största krok är 2/0, har även 1/o och 1, kroken är standard, när jag vill ha laser skär jag ett snitt i foamen och byter krok till Gama x-strong, limmar i hop det hela. Foamen är vit färgar den med vatten fasta pennor. Mindre curly tails flyter, större sjunker Använder även färgade foam cylindrar när jag gör egna flytande jigghuvuden. Behöver du några? hör av dig i så fall. Allt är oanvänt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Daniel Henriksson, 2015-12-11, 16:34
                1 svar
                1 117 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Stranger  
                Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07