Köpes: Ambis med antibacklash till sonen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpes: Ambis med antibacklash till sonen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av FRB
    Bla, bla, bla... Skippa tugget ALQ. Alla på detta forum fattar väl att det är du själv som ska ha den rullen. Lika bra att du medger detta, annars blir det så in i h-vete pinsamt när nån kommer på dig när du står och kastar med en sådan rulle
    Två själar en tanke!

Kommentera

två idioter en text!
      achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
      \m/

Kommentera

2geni'n ett offer...
        Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
          2geni'n ett offer...

Kommentera

Alltså jag fattar inte hur man vill ge sin son en rulle som man påstår är fånig. Vad heter grabben? Sue ...?

UT har sagt något som du bör ta fasta på. Jag har sagt samma sak i en annan tråd. Ge grabben en rulle som är gjord för att bärga hem gäddor i en storlek du ännu inte mäktat med!
            Fatta! Det är en ABUmatic 170 som grabben ska ha! Jag vet vad man kan åstadkomma med en sån. Mina bästa är mindre än dem jag sett vevas in i håven med en 170:a! Bara så du vet!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Alltså jag fattar inte hur man vill ge sin son en rulle som man påstår är fånig. Vad heter grabben? Sue ...?

UT har sagt något som du bör ta fasta på. Jag har sagt samma sak i en annan tråd. Ge grabben en rulle som är gjord för att bärga hem gäddor i en storlek du ännu inte mäktat med!
              Fatta! Det är en ABUmatic 170 som grabben ska ha! Jag vet vad man kan åstadkomma med en sån. Mina bästa är mindre än dem jag sett vevas in i håven med en 170:a! Bara så du vet!

kära kära kära Bebest! varför säger jag i en tråd AB-rullen är fånig, och i en annan så vill jag köpa en? go figure! det första inlägget var menat som lite skoj, vilket jag hoppades att länken skulle vara nog ledtråd till. men sköt jag över horizonten, ber jag ödmjukast om ursäkt. ibland är min humor kanske lite svårtydd.
              jag tycker INTE att den är fånig, OM den fungerar som jag hoppas. nu får jag en del olika bud om den saken. vissa ganska initierade rullfolk hävdar att den fungerar ypperligt, även till en 4-åring (så och även till dig, kanske ), medans andra säger att den är tokrutten och värdelös. UT är för övrigt den enda som testat den till samma sak som jag ämnar ha den till, dvs att lära grabben fiska med multirulle. varför vill jag då få honom att göra detta? jo, jag tycker att det vore kul! och tror att han också skulle tycka det. dessutom så har han i 6 månaders tid tjatat om att han vill ha en likadan rulle som jag har (nej! jag har inte en AB-rulle). men då det inte är helt lämpligt med en trimmad 6500 rocket eller ngn annan av mina rullar till en 4-åring. så får det nog bli ngt billigt och enkelt till att börja med, svårare än så är det inte. om han inte gillar det efter en eller två gånger, så ger jag rullen till någon som vill ha den (kanske finns det någon som inte har råd med en multi, men önskar sig en sådan). grabben HAR en abumatic som han fiskar med, så det är lugnt på den fronten. men då jag själv är lite intresserad av fiske OCH fiskeprylar, så har jag en stor förståelse för hans önskemål att ha fler fiskeprylar. får väl se om han inte får ett nighthawk också

ha det!
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

antibacklash är ingen rulle för någon, jag har själv haft vilket jag inte skäms över....................!!!! då mitt självförtroende inte är under all kritik!!

Köp inte denna rulle utan satsa på en vanlig ambis med grövre line eller som tidigare sagt en abumatic.

Och då varför inte satsa på antibacklash.
                Flera orsaker:
                -Det blir trassel!
                -Det blir en falsk känsla av trygghet i form av att man (Kan) tro sig att det är samma sak som att kasta med vanliga ambisar.
                -Kastlängden reduceras kraftigt-även om det i detta fall (kanske?) är av mindre betydelse.

Köp samma rulle som du har, först då har han samma sak som Pappa (men modda kanske kommer senare)

Kommentera

finns en variant på lokalbutiken här på 50'% s rea så 650 kr skall dom ha för den nu

om det kan vara av intresse

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
                  30 svar
                  1 187 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg BrainDisorder