Ursprungligen postat av FRB
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Köpes: Ambis med antibacklash till sonen
Collapse
X
-
två idioter en text!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
Alltså jag fattar inte hur man vill ge sin son en rulle som man påstår är fånig. Vad heter grabben? Sue ...?
UT har sagt något som du bör ta fasta på. Jag har sagt samma sak i en annan tråd. Ge grabben en rulle som är gjord för att bärga hem gäddor i en storlek du ännu inte mäktat med!
Fatta! Det är en ABUmatic 170 som grabben ska ha! Jag vet vad man kan åstadkomma med en sån. Mina bästa är mindre än dem jag sett vevas in i håven med en 170:a! Bara så du vet!Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BeBestAlltså jag fattar inte hur man vill ge sin son en rulle som man påstår är fånig. Vad heter grabben? Sue ...?
UT har sagt något som du bör ta fasta på. Jag har sagt samma sak i en annan tråd. Ge grabben en rulle som är gjord för att bärga hem gäddor i en storlek du ännu inte mäktat med!
Fatta! Det är en ABUmatic 170 som grabben ska ha! Jag vet vad man kan åstadkomma med en sån. Mina bästa är mindre än dem jag sett vevas in i håven med en 170:a! Bara så du vet!
kära kära kära Bebest! varför säger jag i en tråd AB-rullen är fånig, och i en annan så vill jag köpa en? go figure! det första inlägget var menat som lite skoj, vilket jag hoppades att länken skulle vara nog ledtråd till. men sköt jag över horizonten, ber jag ödmjukast om ursäkt. ibland är min humor kanske lite svårtydd.
jag tycker INTE att den är fånig, OM den fungerar som jag hoppas. nu får jag en del olika bud om den saken. vissa ganska initierade rullfolk hävdar att den fungerar ypperligt, även till en 4-åring (så och även till dig, kanske), medans andra säger att den är tokrutten och värdelös. UT är för övrigt den enda som testat den till samma sak som jag ämnar ha den till, dvs att lära grabben fiska med multirulle. varför vill jag då få honom att göra detta? jo, jag tycker att det vore kul! och tror att han också skulle tycka det. dessutom så har han i 6 månaders tid tjatat om att han vill ha en likadan rulle som jag har (nej! jag har inte en AB-rulle). men då det inte är helt lämpligt med en trimmad 6500 rocket eller ngn annan av mina rullar till en 4-åring. så får det nog bli ngt billigt och enkelt till att börja med, svårare än så är det inte. om han inte gillar det efter en eller två gånger, så ger jag rullen till någon som vill ha den (kanske finns det någon som inte har råd med en multi, men önskar sig en sådan). grabben HAR en abumatic som han fiskar med, så det är lugnt på den fronten. men då jag själv är lite intresserad av fiske OCH fiskeprylar, så har jag en stor förståelse för hans önskemål att ha fler fiskeprylar. får väl se om han inte får ett nighthawk också
ha det!achilles
Brokeback Fishing Team
http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/
--------------------------------------------------
\m/
Kommentera
-
antibacklash är ingen rulle för någon, jag har själv haft vilket jag inte skäms över....................!!!! då mitt självförtroende inte är under all kritik!!
Köp inte denna rulle utan satsa på en vanlig ambis med grövre line eller som tidigare sagt en abumatic.
Och då varför inte satsa på antibacklash.
Flera orsaker:
-Det blir trassel!
-Det blir en falsk känsla av trygghet i form av att man (Kan) tro sig att det är samma sak som att kasta med vanliga ambisar.
-Kastlängden reduceras kraftigt-även om det i detta fall (kanske?) är av mindre betydelse.
Köp samma rulle som du har, först då har han samma sak som Pappa (men modda kanske kommer senare)
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej! Jag söker efter ratten till justeringen av slirbromsen på min Abumatic 145. Rullen är från 1966,...2 Foton
-
Kanal: Köpes
2024-09-22, 12:00 -
-
av UnodostresLetar efter en Ambassdeur 5501 cs helst i lila eller orange men andra färger kan också vara interesant....4 Foton
-
2024-09-02, 12:11 -
-
Hej! Till min ABU MATIC 145, trotjänare inköpt 1966, behöver jag justerskruven till slirbromsen....1 Foto
-
2024-06-13, 14:40 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av BrainDisorder, 2020-09-14, 17:07
|
30 svar
1 187 visningar
0 gillar