Tjoho,
Har en -85a Evinrude 140VRO som jag bytt ut det mesta i tändväg på men inte får att gå stabilt. Startproblem och knasig tomgång.
Snart sagt allt tänkbart är utbytt. Tändspolar, CDI, Kablar mm
I övrigt är den oxå tip top. Bytt impeller i våras och växelhusolja i samma veva.
Gångtid sedan dess typ en timme eller två.
Når den går så går den som tåget i alla fall. Min Örnvik 570c maxar ut VDOn vid 32kn.
Byter alltså gärna denna motor mot en fullt fungerande 90 eller eventuellt mycket nyare 70-80hk 4t.
(Helst 90
) och gärna 4-takt.
Kan tänka mig att lägga pengar emellan om motorn är mycket nyare.
OBS! Provkörning av en eventuell bytesmotor är ett krav! 140an går att startas och testas där den står i Huddinge med extern kylning.
Hoppas någon fingerfärdig Rude-mek hakar på och gör en bra deal!
Jag orkar bara inte mecka mer.
Har en -85a Evinrude 140VRO som jag bytt ut det mesta i tändväg på men inte får att gå stabilt. Startproblem och knasig tomgång.
Snart sagt allt tänkbart är utbytt. Tändspolar, CDI, Kablar mm
I övrigt är den oxå tip top. Bytt impeller i våras och växelhusolja i samma veva.
Gångtid sedan dess typ en timme eller två.
Når den går så går den som tåget i alla fall. Min Örnvik 570c maxar ut VDOn vid 32kn.
Byter alltså gärna denna motor mot en fullt fungerande 90 eller eventuellt mycket nyare 70-80hk 4t.
(Helst 90

Kan tänka mig att lägga pengar emellan om motorn är mycket nyare.
OBS! Provkörning av en eventuell bytesmotor är ett krav! 140an går att startas och testas där den står i Huddinge med extern kylning.
Hoppas någon fingerfärdig Rude-mek hakar på och gör en bra deal!
Jag orkar bara inte mecka mer.