Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kille på 16 år behöver beten, får inte köpa

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

"Hej alla fiskesnackare i och rund Bohus!
    Jag erbjuder enklare arbetsuppgifter så som städning, krattning, grävjobb, rensa rabatter osv. mot fiskedrag eller pengar att köpa drag för. Nu är det vår och ni har säkert lite trädgårdsarbete till mig. Gör är själva glada och låt mig jobba för min hobby!
    Hör gärna av er via pm
    Med vänliga hälsningar
    En 16årig arbetsvillig fiskeentusiast i Bohus"

Du, och alla andra ungdomar som försöker tigga drag får gärna planka texten som mall.
    Varsegoda
    Med vänliga hälsningar
    Mario

Kommentera

Ursprungligen postat av rasmushaller Visa inlägg
      Tjena nattugglan
      Det va faktiskt så att jag köpte det mer eller mindre i smyg, inte så glada miner här hemma efter det :/ och nu har jag "köpa fiskeprylarförbud" så kan inte använda det :/
      Inte sova än, har lov
      Tycker att du ska ta ett snack med dina föräldrar, hade det varit annorlunda om du spelat hockey ? Hade du fått köpa dina grejer själv då med ? Visst 16 år och man ska ta ansvar för sina handlingar. Känns lite som om det ligger nått mer bakom detta än bara ett köp i smyg.

Fråga föräldrarna om det är bättre att du hänger ute på byn snusar, roker och dricker folköl eller om det är bättre att man tar sitt spö och går och fiskar.

Sen kan man alltid göra sina beten själv, visst inte gratis det heller men alltid nått
      FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
      SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös

Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/

Kommentera

Har du provat att prata med dina föräldrar ang att du inte får köpa fiskedrag?
        Antar att dina föräldrar inte fiskar och har svårt att förstå att fiske kan vara en materialsport.

Har du andra fritidsintressen förutom fisket?

Kommentera

Börja göra egna jerkbaits!

Som ung fick jag köpa en moped med trasig motor och laga för att ha råd med moppe, detta gjorde att jag lätt lagar mina egna fordon idag. Samma sak med andra mekaniska grejer.
          Ville jag ha speciella kläder eller skor osv. fick jag dela reklam, sommarjobba eller liknande arbete för att spara ihop till mina prylar. Att byta till sig saker, köpa defekta grejer och laga, eller tillverka sina egna grejer kommer inte bara ge dig möjlighet att pyssla med dina hobbyn utan du kommer lära dig massor på vägen som kommer hjälpa dig i livet + att man tänker till 1-2ggr innan man kastar sina pengar på saker som man eventuellt tänkt köpa.

Vem vet du kanske blir Sveriges vassaste betesbyggare, men att gå den enkla vägen och tigga grejer utan en motprestation är inte nåt som är bra i många fall.

Kommentera

Ut och leta extrajobb istället för att nattsudda framåt 2 snåret.

Finns massor med jobb.

Kommentera

När jag var i din ålder tillverkade jag själv wobblers av trä. Det enda jag behövde köpa var krokar och skruvöglor. Fast det var ju förstås väldigt länge sedan. Ändå tror jag att jag även idag skulle kunna tälja till några fullt funkerande sk jerkbaits (och det tror jag att du också skulle klara av).

Kommentera

Får inte studiebidraget, ringer eller smsar inte för mycket, har inte moped och dricker/snusar/röker inte

Kommentera

Då är det dags att skaffa sig den ultimata vuxenpoängen. En poäng, så kraftfullt, att inte alls dina egna förälder kommer kunna förbise att du har förtjänt dig självbestämmelserätt samt att de har förlorat en del makt över dig. Det underbara med det är att de kommer vara stolta över denna förlust.
                  Poängen tjänar du med HANDLINGSKRAFT.
                  Befria dig och vinn makt över din tillvaro.
                  Tjäna dina egna pengar när du kunde gå och fiska istället.
                  Var stolt över din frihet, istället för att vänta på att någon snubbe här förbarma sig att ge dig vad han själv inte vill ha.
                  Denna dygd kommer dessutom att tjäna dig mycket bra alltid när du känner dig uppgiven och låst.
                  Hälsningar
                  Mario
                  Senast ändrad av Utter; 2014-04-14, 17:13.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kalle Mandelstam Visa inlägg
                    Du har redan många drag, har köpt en ny jerkbaitutrustning, och frågar sen om folk vill skänka dig fler drag? Har jag fattat det hela rätt?
                    Har inga jerk-drag :/

Kommentera

Ursprungligen postat av rasmushaller Visa inlägg
                      Har inga jerk-drag :/
                      Man kanske kan sätta ut en bytesannons?

Hade du bott i närheten utav Trollhättan så hade du kunnat få klippt min gräsmatta och fått en hundring för besväret sen kilat bort till Snäjk och handlat dig ett per beten för pengarna du tjänat ihop.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                      X