Kan fisken smälta en jigg eller tail? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kan fisken smälta en jigg eller tail?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av LazziLax Visa inlägg
    Gjuter man själv som jag gör, så gjuter man in en tygremsa från skalle till paddel och på så sätt går jiggen aldrig av.
    Smart som satan, faran med giftiga jiggar är ju att fisken får i sig dom eller att vi fiskare tappar massor i sjön, vilket faktiskt minimeras med din tygremsa.

Vad är det för gjutmassa du använder. har du någon länk eller produktnamn ? Jag ska inte klandra dig om de nu skulle vara lite smågiftigt he he, vi sitter alla i samma båt, jag är inte själv den bästa även om jag känner till och respekterar problemet. Tror att det bara är tillsammans som vi kanske kan få försäljare att enbart sälja nedbrytningsbara jiggar.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Hur gör du då med tygremsan lägger du den bara i gjutformen?? skulle gärna se bild för att få en uppfattning hur de ser ut. Du får inte problem när du skall fästa in jigghuvudet eller kroken att den fastnar i tygremsan. kan tänka mig att en liten röd tråd i en transparant jigg skulle vara giftigt i den bemärkelsen att fisken skulle gilla den. en förstärkt sidolinje

Kommentera

Använde tråd för flera år sedan, och det är inte bra för tråden följer med om jiggen går av,testat transparenta jiggar och är ingen hit för mig i alla fall.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
        11 svar
        508 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg byggarn