Hur långt söderut kan man hitta sej (gråsej)? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur långt söderut kan man hitta sej (gråsej)?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hur långt söderut kan man hitta sej (gråsej)?

Sitter och funderar på hur långt ner sejen går i kattegatt och öresund. Nån som vet eller har fått någon?
    Undrar om det är möjligt att bedriva "norgefiske" i sverige typ trolling med stora vobblers på 20-25 meter och få vrålhugg....kanske är det bohuskusten man ska prova om man ska ha chans på detta?
    Tanken är ju inte helt omöjlig då jag själv bevittnat en fångst av en gråsej på 6kg tagen från en pir i Helsingborg. Men hur ofta det händer där vet jag inte.
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Dött som i graven på fs nu jämnfört med vad det var innan. Kom igen nu någon info om sejen i västerhavet?

Kommentera

10 gradarn finns det vid, många som inte vill avslöja sina ställen tror jag.

tror att de flesta vrak med ett djup av mer än 50m håller sej. gränsen borde gå utanför falkenberg tror jag. detta är dock spekulationer och man kanske måste vara längre norrut för att hitta stora sejstim

Kommentera

Ok. Ja det är väl möjligt att man inte vill skriva här då det kanske finns några smultronställen som håller sej. Men är ute efter trolling på små djup så man kan trolla dom och släppa tillbaka är ute efter hårda fighter och balla hugg. Pilkfiske på 200 meter där simblåsan sväller upp är inte min grej....

Kommentera

Jag har aldrig fiskat i Kattegatt. Hurudan upplevelse är det?

Kommentera

Det går säkert hela vägen ner i södra delen av sundet. Jag tycker det låter som en kul idé. Testa runt vraken, vet att det tas en del hyggliga sejar och inte minst blekor längs västkustens vrak.. Småsej finns längs hela västkusten så de stora är nog inte långt bort..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
            11 svar
            505 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg byggarn
            av byggarn