Har en liten fundering här. Kan tänka mig att rubriken fångar många ögon hehe. Fick en gädda på 6 kg nu i veckan som va väldigt skadad. Ena ögat va helt vitt och förstört. Det andra ögat va också skadat men inte lika illa. Den va skadad på andra ställen och uppförde sig väldigt udda jämfört med andra gäddor.
Jag kör alltid C & R när jag fiskar och försöker vara så rädd om fisken som möjligt! Men när ska man egentligen klubba ihjäl en fisk som är skadad? Hur skadad ska den vara? Självklart är det upp till var och en hur man vill göra. Jag släppte tillbaka denna gädda men det va på håret att jag ville ta bort den istället. Skulle vilja veta hur ni brukar göra när ni får någon skadad fisk?
Kankse lite konstig fråga detta haha.
mvh skitfiske
Jag kör alltid C & R när jag fiskar och försöker vara så rädd om fisken som möjligt! Men när ska man egentligen klubba ihjäl en fisk som är skadad? Hur skadad ska den vara? Självklart är det upp till var och en hur man vill göra. Jag släppte tillbaka denna gädda men det va på håret att jag ville ta bort den istället. Skulle vilja veta hur ni brukar göra när ni får någon skadad fisk?
Kankse lite konstig fråga detta haha.
mvh skitfiske
Kommentera