lustig gurk fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig gurk fisk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mugge Visa inlägg
    Nej nej nej... Fiske går inte ut på att ha kul, det går ut på att kunna plåga sig tillräckligt länge för att man skall kunna fånga en så stor fisk att man kan håna sina polare för deras ynkliga pb:n

Fiske går inte ut på att ha kul, det går ut på att ha värre spön, rullar, drag, båtar än alla man träffar på.

Fiske går ut på att sitta inne på allsköns onödig kunskap man kan tänka sig om hur en fisk beter sig i de mest absurda situationen.

Men att ha kul, naturupplevelser... nej tack!

Fiske handlar naturligtvis också om att kunna skilja på norsar och råkor samt att snacka skit på internet forum i väntan på nästa fisketur.
    Nu är jag ju mest inne på trolling, men där handlar det mycket om att ha snyggast jackor och att vinna starten.

För er som vill slippa svavel bifogar jag en bild på en Råka och en länk till en Kaja .

-->Länk till Kaja (klicka)

.
    Bifogade filer
    /Magic

Kommentera

Ursprungligen postat av magic Visa inlägg
      Nu är jag ju mest inne på trolling, men där handlar det mycket om att ha snyggast jackor och att vinna starten.

För er som vill slippa svavel bifogar jag en bild på en Råka och en länk till en Kaja .

-->Länk till Kaja (klicka)

.

HAHA Tvilling blondinerna i videoklippet är två klasskamrater från högstadiet till mig.. Erika och Maria Lilja... Fan va paff jag blev..

//Abel
      http://blogg.aftonbladet.se/27714/

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
        Tycker ärligt inte man borde få hålla ett spö i handen om man inte känner till Nors. Man borde inte heller få skaffa barn om man inte kan se skillnad på skata, kråka, kaja, Trur (någon av dem) mot fiskmås mm. Saker man har i sin omgivning varje dag skall man lära sig.
        Nu är iof Adam en ung kille så han får dispens.
        Adam lär såmkt du kanom naturen det ger tusenfalt åter.
        tycker precis samma om någon ser en fågel med lång hals som flyger så säger de flesta: kolla en anka. om det är en med samma form fast lite större så blir det :kolla en gås, det är helt otroligt vad dåligt allmänbildade en del är fast en nors kanske inte är så lätt att veta vad det är men ändå....
        [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

jag behöver ett foto på han jonas så jatg kan undvika han o hans eld svavel o religösa svammel
          när jag är ute fiskar

så varsågod visa ditt nylle

Kommentera

herregud!!! (nix jonas, menar inte dig utan din pappa!)

hur illa är det inte ställt om man inte kan se humorn i GJ´s inlägg?
            en släng av sanning (japp, håller med om att det är vettigt att lära sig så mycket som möjligt om sin hobby, hur man utöver den, vart man utövar den, när man utövar den och vilka konsekvenser den får och har) kombinerat med lite humor (relationen mellan föräldraskap och ornitologi) är aldrig fel. jag gissar att tv´s humorprogram framstår som helt obegripliga för er. all humor är inte rolig för alla, men ansatsen går sällan att ta fel på. även om man inte tycker något är roligt, så förstår man ju oftast att det är ett försök till att skämta.

även om man inte delar GJ´s humor, så är det ju ta mig fan omöjligt att inte se humorambitionen i inlägget. och skulle man till äventyrs inte göra det så är det väl bara av den som känner sig träffad, att PM´a GJ och fråga hur han menar.

att fråga om någon är efterbliven bara för att dom försöker skämta till det lite, säger väl en hel del om den personen och dens syn på mäniskor med utvecklingsstörning.

nää, ta och slappna av lite. garva och andas, allt blir så mycket lättare då. ta inte allt på så fruktansvärt stort allvar och ansträng er att lite inte bli kränkta av det minsta lilla. visst kan GJ vara lite otydlig ibland och visst formulerar han sig stundtals lite klumpigt, men nog fan går det att se vad han menar om man bara försöker lite.
            achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
            \m/

Kommentera

dessutom så har jag bestämt mig för att alla fåglar är finkar, på ett eller annat sätt. gråfink, duvfink, örnfink (så slipper man fundera på om det är en havsörn eller kungsörn), kråkfink (som även innefattar råkfink, skatfink mm mm), fulfink (alla fula fåglar), finfink (alla fina fåglar), skitfink (kallas även finkmås och finktrut) och så finns det såklart hackfink (eller som den också heter sluta-föra-oväsen-utanför-mitt-fönster-fink). när vi sedan kommer till blommor är det lite av samma klassifieringssystem (linné, eat your heart out!) fast då är det sippa som gäller...
              achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
              \m/

Kommentera

Och när du är på fjället så blir alla fåglar fjällfink, alla växter med löv fjällbjörk, alla med blommor fjällsippa, all fisk fjällröding, alla smådjur fjällmus och alla stora djur..............björn.
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Hur mycket han än vill skämta så lyckas han uppenbarligen inte, det han skriver bör av en normalt funtad människa uppfattas som kränkande och nedvärderande. Att dessutom på fullaste allvar tycka att man måste veta en massa om sin omgivande natur för att bedriva sportfiske är ju så löjligt så det finns inte, är väl upp till var och en vad man tycker är intressant och vill lära sig mer om. Den här personen bör dock lära sig en massa mer om sympati och empati.
                  Gillar att personen i fråga åtminstone på ett nervöst sätt försöker skämta bort det hela när han upptäckt hur jävla fel ute han är.

Tycker att det är skrämmande att moderatorerna på det här forumet inte tar till åtgärder mot sånt här beteende.

Kommentera

Nors.
                    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Ursprungligen postat av AxlRose Visa inlägg
                      Nors.
                      Nähä...
                      KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg