lustig gurk fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig gurk fisk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kajor kallas det för, nere i Skåne oxå.
    Är det en art eller bara slanguttryck?
    Riskerar väl o få minus nu..
    Ett tips om ni vill lära er mera.
    Kolla på, Mitt i naturen ikväll.
    Jag lär mig alltid något nytt varje gång, jag ser det.
    Glömmer aldrig en klasskompis, när vi var på utflykt.
    Så fort han hörde en fågel vissla, kunde han arten direkt.
    Läraren var kunnig om det, så han hade alla rätt.
    Då blir iaf jag imponerad.

Kommentera

Hasse du ligger nära svavel och eld, givetvis är det två olika arter. Kajan finns i princip överallt medans Råkan är mer spridd sin utbredning men saknas norrut. Men eftersom du tipsar så bra så blir lite av skärselden för dig.

Kommentera

Jag har en fantastisk fågelbok, av en svensk illustratör. Kommer ej ihåg namnet.
        Ska börja bläddra i den mera. Som du säger Jonas. Är det bra o ha en faktabok, om man
        råkat sett något spännande på en fisketur. Fast den jag har, är nog lite för tung o ha med sig ut.
        Så då får man spara det i minnet, tills jag kommit hem. Jag har även en faktabok om alla våra söt och saltvatten fiskar.

Kommentera

Här är en nors och fågelrelaterad historia. Hade tinat en gäng norsar från frysen drog med polaren en vinterdag för att köra efter öring i strömmen. Medans vi tacklade upp började polaren oja om en havsörn som cirklade ovanför oss..Jag var inte intresserad av en förmodat prick på himlen. Polarens ojade sig mer och mer så till slut tittade jag upp..Jävlar!!..oj ojoj..Mäktigt!! Flög på låg höjd strax över oss..

Vi blev ännu mer säkra på ett bra fiske, havsÖRNEN är i tron en idikation på det.

Vi hade en underbar dag drivande i sol och svag vind ensam båt i strömmen..Så fort det kom en lite vindkörare så båten fick lite extra fart vi man vara beredd på hugg..Många missade..Men fyra Hö kom upp tre blänkare och en uppblänkt..samtliga högg på flötmete död nors.....
          Senast ändrad av Hemi; 2009-10-22, 19:41.

Kommentera

Hasse du slipper tom skärseld nu.
            Hemi är naturfreak så han är given.

Jag har inte riktigt bestämt mig om jag skall skona barn eller inte.
            Är det någon jobbig ungjävel som skriker på t-banan imorgon så slipper de inte undan.

Kommentera

för i helvete vilka kommentarer , vadå om man inte har alla kunskaper som vissa här anser att man ska ha, har man ändå inte rätten att fiska då ???

fisket för mig går ut på först och främst att man ska ha kul och då behöver man inte alla kunskaper i världen för d.... eller ???? har ja fel

Kommentera

Ja Pito du har fel men fattat det rätt.

Eller så väljer du se det hela med glimten i ögat men ändå känner att du kanske vill lära lite mer om naturen.

Fast jag undrar vad du menar att fiske är kul, det är en kamp mot något nedärvt i generna varje dag.
                Man är bakis, man har inte sovit.
                Man äter dåligt man fiskar dåligt.
                Man kommer hem grinig och trött, vad är så jävla kul med det??

Men ibland har man sett en litet raritet där ute vid vattnet som glädjer en smula.

Kommentera

vad som är kul med det hela .. ja du det hela funkar som terapi iaf för mig där jonaas.. Det är en utmaning varje gång att försöka lura dessa underbara djur och med tiden växer kunskapen fram.. Jag menar va fan som om alla kan allt direkt man får ett spö i hande för första gången.. tro fan man ska kunna fiska fast man inte vet allt om det.. Många här tro sig vara överlägsna och ska komma med nedtryckande kommentarer, tro mig eran inkompetens har tagit över annars kommer man inte med såna inlägg.. inget riktat mot dig J

Kommentera

Nej nej nej... Fiske går inte ut på att ha kul, det går ut på att kunna plåga sig tillräckligt länge för att man skall kunna fånga en så stor fisk att man kan håna sina polare för deras ynkliga pb:n

Fiske går inte ut på att ha kul, det går ut på att ha värre spön, rullar, drag, båtar än alla man träffar på.

Fiske går ut på att sitta inne på allsköns onödig kunskap man kan tänka sig om hur en fisk beter sig i de mest absurda situationen.

Men att ha kul, naturupplevelser... nej tack!

Fiske handlar naturligtvis också om att kunna skilja på norsar och råkor samt att snacka skit på internet forum i väntan på nästa fisketur.

Ursprungligen postat av pito89 Visa inlägg
                    för i helvete vilka kommentarer , vadå om man inte har alla kunskaper som vissa här anser att man ska ha, har man ändå inte rätten att fiska då ???

fisket för mig går ut på först och främst att man ska ha kul och då behöver man inte alla kunskaper i världen för d.... eller ???? har ja fel
                    Senast ändrad av Mugge; 2009-10-22, 19:34.
                    ... everything else is baitfish.

Kommentera

haha aa precis där mugge

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
                      14 svar
                      1 568 visningar