lustig gurk fisk! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

lustig gurk fisk!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
    Tycker ärligt inte man borde få hålla ett spö i handen om man inte känner till Nors. Man borde inte heller få skaffa barn om man inte kan se skillnad på skata, kråka, kaja, Trur (någon av dem) mot fiskmås mm. Saker man har i sin omgivning varje dag skall man lära sig.
    Nu är iof Adam en ung kille så han får dispens.
    Adam lär såmkt du kanom naturen det ger tusenfalt åter.

.........Snälla? vid första tanke så där rätt upp o ner så får jag för mig att du är lite efterbliven? är du det? för isåfall kan DU få dispans...

Kommentera

Farsan käkar nors , skitgott säger han men jag har inte smakat
      luktar inte gurka tillagad

Kommentera

At håna non avdi dom inte kjenner en vanleg fisk som nors viser hur lite man vet sjölv.
        Nors finns inte over alt och den som frågar har om mojlig inte fiskat på en plats där det finns nors førrut.

Jag kan godt byrja at tala om fiskar från svenska och Norska hav som de fleste her inne aldrig har sett eller hört om førrut. Det betyder inte at jag kan mera ann mange andra her inne, bara at jag kjenner til andre ting.
        ><)))(°>

www.aurebu.com
        www.countryfisher.org

<°()))><

Kommentera

skönt att se att det är fler än jag som tycker att attityden hos vissa medlemmar är väldigt hånfull och ibland t,o,m elak i vissa lägen...

frågar man inte så lär man sig inget heller

Kommentera

Det var hårt av mig att verka så dömande! Killen är 14 och har alla chanser i världen. Gällande vuxna kvarstår dock att viss grundkunskap om våran natur borde finnas.

Adamzki sjukt efterbliven är jag!

Kommentera

Det var hårt av mig att verka så dömande! Killen är 14 och har alla chanser i världen. Gällande vuxna kvarstår dock att viss grundkunskap om våran natur borde finnas.

Adamzki sjukt efterbliven är jag!
              Nu får du ändå ge dig. Jag känner till fiskarten nors - men har aldrig sett en live och då hade jag nog inte heller vetat vad det var för en liten gurkfisk heller. Nors som grundkunskap om vår natur... nu är du ute och cyklar.

Nors finns inte riktigt i närheten av Helsingborg - Sundets Pärla, som jag bor i. Då kan det bli lite knivigt att artbestämma för just mig.

Ser du direkt skillnad på: sandskädda, skrubba och liknande? Visst: det är ju grundkunskap om naturen... så du kan ju det där.
              Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-10-22, 21:15.
              sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Jo jag ser direkt skillnad på en sandskädda och skrubba! Ok låt mig förtydliga det hela man bör känna sin omgivning. Men att den luktar Gurka borde inte undgått många men det är ingen stor grej. Men ofta tycker jag fiskare har rätt kassa kunskaper. Skall man jaga krävs det att man kan djur och spår samt deras sätt att leva. Det behöver ju inte vara Jihad-hårt utan mest en grundläggande sak att känna de vanligaste arterna man delar utrymme med. För en människa i Norrländska skogarna är en Lavskrika en normal gäst, medans du i sundet har dina plattfiskar.

Som sagt ta det inte så Talibanhårt utan slappna av, men en skata och kråka skall fan alla kunna skilja åt. Ni skåningar samt uppsalabor får också med Råkan som ett måste

Skall skriva en bibel på alla djur man måste kunna och misslyckas man i testet kommer eld och svavel komma från himmlen.
                Senast ändrad av Gös Jonas; 2009-10-22, 13:07.

Kommentera

Jo jag ser direkt skillnad på en sandskädda och skrubba! Ok låt mig förtydliga det hela man bör känna sin omgivning. Men att den luktar Gurka borde inte undgått många men det är ingen stor grej. Men ofta tycker jag fiskare har rätt kassa kunskaper. Skall man jaga krävs det att man kan djur och spår samt deras sätt att leva. Det behöver ju inte vara Jihad-hårt utan mest en grundläggande sak att känna de vanligaste arterna man delar utrymme med. För en människa i Norrländska skogarna är en Lavskrika en normal gäst, medans du i sundet har dina plattfiskar.

Som sagt ta det inte så Talibanhårt utan slappna av, men en skata och kråka skall fan alla kunna skilja åt. Ni skåningar samt uppsalabor får också med Råkan som ett måste

Skall skriva en bibel på alla djur man måste kunna och misslyckas man i testet kommer eld och svavel komma från himmlen.
                  Glöm inte korpen!
                  KNÆK OG BRÆK

http://trosansfiske.blogspot.se/

Kommentera

Den finns ju numer överallt så alla hör dess lätande ganska ofta så vi tar med den.
                    Men som sagt det kommer en bibel som alla helt enkelt får rätta sig efter.
                    Occh Gud nåde den som inte direkt ser skillnaden på en Pilfink och Gråsparv.

Kommentera

Men för h-vete, det är Kajor som huserar i Uppsala inte Råkor. Börjar man blanda ihop Uppsalas Kajor med Råkor är man ute på djupt vatten... Vet e fan hur man botar för ett sånt allvarligt fel, men jag hoppas att det där omtalade eld och svavelregnet rättar till detta.

Senast ändrad av Mugge; 2009-10-22, 14:47.
                      ... everything else is baitfish.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
                      14 svar
                      1 568 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu