Hjälp en amatör med identifiering av fisk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp en amatör med identifiering av fisk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hjälp en amatör med identifiering av fisk

Vad är det jag fått upp.
    Den högg på en storm tailjigg i Ljungan.
    Den vägde 2,1 kg.

tror det är en id!

Kommentera

Tror oxå på att det är en id.. Men varför ha ihjäl något man inte ens vet vad det är??

Kommentera

hur vet man annars vad det smakar ifal man får en till?

Kommentera

nej, tacka vet jag att släppa i det igen, om man inte absolut tänker äta upp det, känns barnsligt att ta upp vad man får bara för sakens skull, bättre att vårda fisket för framtiden.
          speciellt arter man inte vet vad det är.
          det är nog något som lever kvar från när man var liten att plocka upp minsta abborre och visa upp hemma...

Kommentera

Först vill jag hälsa dig välkommen in i stimmet.

Det är en fin id du fått. Den går att äta om du vill det. Jag ser inget fel i att du tog den fisken för att undersöka den närmre.

Nästa låter du gå tillbaka om du inte vill äta den eller tycker du behöver ett gäddbete. En fisk på 2 kg går inte säker för Ljungans värsta gäddor så får du ytterligare en id i den storleken kan du pina livet ur den genom använda den som levande bete. Då applåderar C&R-talibanerna bland gäddfiskarna. Men vad du än gör, bonka den inte och ännu värre bonka inte en gädda, för då vill de bonka dig! Iden kommer naturligtvis att dö av skadorna men då är det ingen synd om den utan den gav sitt liv för det i deras ögon höga ändamålet att du som fiskare fick möjlighet att fånga en storgädda, som du sedan inte ville ha. Det är det som kallas etik bland fanatiker och dubbelmoral bland vanligt folk.

Gör du som jag gör! Bonka den fisk du vill ha, släpp tillbaka de övriga så varsamt som möjligt! Och fiska så ofta du kan!

Samt VÄLKOMMEN in i stimmet här ... men se upp för gäddorna! Du märker snart vilka som hugger. De kommer att rada upp sig här under!
            Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Creds till BB!

Kommentera

Det är en Id. Förstår om du ville veta vad det var för fisk osv. Men det kan vara bra att kolla vilka arter som är fridlysta så att du inte tar upp en sådan

Dock är inte Id fridlyst.

Kommentera

Underbart inlägg BB!

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest Visa inlägg
                    Först vill jag hälsa dig välkommen in i stimmet.

Det är en fin id du fått. Den går att äta om du vill det. Jag ser inget fel i att du tog den fisken för att undersöka den närmre.

Nästa låter du gå tillbaka om du inte vill äta den eller tycker du behöver ett gäddbete. En fisk på 2 kg går inte säker för Ljungans värsta gäddor så får du ytterligare en id i den storleken kan du pina livet ur den genom använda den som levande bete. Då applåderar C&R-talibanerna bland gäddfiskarna. Men vad du än gör, bonka den inte och ännu värre bonka inte en gädda, för då vill de bonka dig! Iden kommer naturligtvis att dö av skadorna men då är det ingen synd om den utan den gav sitt liv för det i deras ögon höga ändamålet att du som fiskare fick möjlighet att fånga en storgädda, som du sedan inte ville ha. Det är det som kallas etik bland fanatiker och dubbelmoral bland vanligt folk.

Gör du som jag gör! Bonka den fisk du vill ha, släpp tillbaka de övriga så varsamt som möjligt! Och fiska så ofta du kan!

Samt VÄLKOMMEN in i stimmet här ... men se upp för gäddorna! Du märker snart vilka som hugger. De kommer att rada upp sig här under!

Haha så sant.

Ont: Tror också det är en id

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Henke E, 2022-06-23, 19:30
                    14 svar
                    1 566 visningar
                    0 gillar