Var finns (trivs) Id och vad tar de på???
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Id
Collapse
X
-
En mycket opreciserad frågaUrsprungligen postat av fiskarlinus Visa inläggVar finns (trivs) Id och vad tar de på???
Åar, sjöar, skärgårdar och kusten.
De tar på: majs, maggot, mask, bröd, kikärtor, räka... osv.
Man kan även få dem på små jiggar, spinnare och wobblers.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
-
I förrgår fick jag en id, som jag själv uppskattar till en vikt på tre kilo. Därför säger jag två kilo, för att vara på det torra. Jag tog den på ett helt skedformat skeddrag köpt på biltema eller något liknande. Den låg och lurade precis vid utloppet till helge å, i Yngsjö. Så, jag tog fram första bästa drag, kastade, lät draget killa nosen (?) på fisken (som jag lätt kunde se i det klara vattnet)... Och så satt den! Mycket tacksamt fiske.
Kommentera
-
Id på fluga? och är det jakt?
Hej alla helt ny här på forumet, bor i en stad söder om Göteborg som heter Kungsbacka. Här fiskar ja i en å som heter Kungsbackaån. jag TROR att det är id som jag fått nu undrar jag, vad för typ av flugor skall man fiska med för att få dessa att nappa? och ofta när ja metar så ser ja fullt av fiskar eller rättare sagt massa v:n och ringar upp i ytan tror att det är id som är uppe men testat slänga i bröd dom tar den inte, och tror nig att dom jagar eller blir jagade?
Vore roligt att få lite tips=)
Vänligen Isak
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Grabbn88Tjena! Börjat hålla på med artfiske och fick upp en grässnultra/skärsnultra idag, undrar om nån vet...2 Foton
-
Kanal: Våra svenska fiskar
2025-05-19, 20:38 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Pellepaltnacke, 2025-02-08, 21:36
|
2 svar
462 visningar