Tjena, har påbörjat jakten efter en fisk över kilot och vill ha massa heta tips från alla "experter" här.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiske efter storabborre!
Collapse
X
-
Min ENDA abborre över kilot (1,2kg) fick jag när jag provade att meta med en liten betesfisk med bara ett sänke och en liten krok i munnen på lillfisken, FÖRSTA kastet drog den på, och jag har fiskat mycket på den grynnan med spinnare och jigg och vobbler innan... Ganska komiskt och troligen bara tur, men ändå, ska absolut prova igen.
-
Tror också mest på 12-15cm mört med en enkelkrok i munnen. Tappar mycket mindre abborrar när jag bytte från gäddmete tackel. Kör dock med knytbar tafs eftersom det är stor risk/chans att man får gädda.
Kasta ut på ett hett område och låt det driva lite med vinden. Blya inte för nära mörten då kommer den röra sig mindre. Dött bete på abborre brukar inte ge nå alls, såvida man inte spinner in det.Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.
Kommentera
-
Lurken, jag rekommenderar dig att skaffa kastnät så slipper du problem med betesfisk, då får man också de riktigt små mörtarna 5-6cm (givetvis större med) som kan vara effektivt ibland. Sen en syrepump om man fiskar från båt eller en liten sump om man fiskar från land, själv använder jag en försluten kräftbur som går lätt att packa ihop.Känner du igen den här texten spenderar du för mycket tid vid datorn och för lite tid i båten.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Kraft Visa inläggLurken, jag rekommenderar dig att skaffa kastnät så slipper du problem med betesfisk, då får man också de riktigt små mörtarna 5-6cm (givetvis större med) som kan vara effektivt ibland. Sen en syrepump om man fiskar från båt eller en liten sump om man fiskar från land, själv använder jag en försluten kräftbur som går lätt att packa ihop.
det är en speciell teknik man har med va?
Kommentera
Foton
Collapse
-
Hej!
Fick upp denna när jag var ute och fiskade harr i älven. Osäker på om det var en...1 Foto-
Kanal: Våra svenska fiskar
2024-09-08, 19:18 -
-
av hnkmVi får en hel del av denna lilla gynnare när vi metar med mask i Norrländsk älv. Trodde först det var...1 Foto
-
2024-07-23, 07:52 -
-
Svar till Stäm eller benlöja?av hnkmTack för alla svar! Nu är det dags för nästa lilla gynnare, här gissar jag på Id eller Stäm. Uppehåller...1 Foto
-
2024-07-28, 06:21 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av hnkm, 2024-07-23, 07:52
|
11 svar
497 visningar
0 gillar